۰

بیانیه رسمی شرکت هواپیمایی لبنان در رد گزارش‌ها علیه ایران

پس از انتشار برخی اخبار مبنی بر اینکه هواپیمای ایرانی حامل مسافران مبتلا به کرونا در فرودگاه «رفیق الحریری» به زمین نشسته، مدیریت کل هواپیمایی لبنان بیانیه‌ای رسمی صادر و آن را تکذیب کرد.
کد خبر: ۲۲۰۵۲۲
۰۹:۴۴ - ۰۵ فروردين ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، مدیریت کل هواپیمایی لبنان به اخبار برخی رسانه‌ها و انعکاس آن در شبکه‌های اجتماعی مبنی بر اینکه یک هواپیمای باری از ایران وارد لبنان شده که مسافران مبتلا به کرونا در آن بوده‌اند و اکنون در یکی از بیمارستان‌های این کشور تحت معالجه‌اند، واکنش نشان داد.

بر اساس گزارش شبکه لبنانی «الجدید»، بیانیه صادر شده به شرح زیر است:

اول: از تاریخ ۱۱ مارس ۲۰۲۰ دیگرهیچ هواپیمای ایرانی در فرودگاه بین‌المللی رفیق الحریری بیروت به زمین ننشسته است؛ در آن تاریخ تنها یک هواپیمای مسافربری ایرانی شرکت ایران‌ایر به شماره پروازی «IR۶۶۱» از تهران به بیروت آمد که حامل دانشجویان لبنانی بود.

دوم: خطوط هوایی قطر درخواستی از مدیریت کل هواپیمایی لبنان برای انجام دو پرواز باری میان فرودگاه‌های دوحه-تهران-بیروت-دوحه داشت که به شکل زیر انجام شد:

پرواز اول:

دوحه-تهران-بیروت در تاریخ ۱۳ مارس ۲۰۲۰ به شماره « QR۸۵۹۰ ». این هواپیما در فرودگاه رفیق الحریری به زمین نشست و حامل «پست سیاسی» و صندلی چرخدار طبی بود.

بیروت-دوحه در تاریخ ۱۳ مارس ۲۰۲۰. این هواپیما با بار دام و پس از موافقت هواپیمایی قطر با این بار از زمین بلند شد.

پرواز دوم:

دوحه-تهران-بیروت در تاریخ ۲۰ مارس ۲۰۲۰ به شماره « QR۸۳۲۰». این هواپیمای قطری در فرودگاه رفیق الحریری به زمین نشست و حامل جنازه یک فرد از کانادا به علاوه پست سیاسی بود.

بیروت-دوحه در تاریخ ۲۱ مارس ۲۰۲۰. هواپیما با بار دام و در پی موافقت قطر با این بار از فرودگاه بلند شد.

در پایان این بیانیه ادعاها و اتهامات مطرح شد علیه ایران بار دیگر تکذیب و از رسانه‌ها درخواست شده اخبار را از منابع اصلی آن بگیرند.

هفته جاری، وزیر بهداشت لبنان هم ضمن تأکید بر افزایش تعداد مبتلایان به کرونا در این کشور، شایعات درباره مرتبط کردن شیوع کرونا در لبنان به فرود یک هواپیمای ایرانی را «فریب بزرگ» خواند و رد کرد

منبع: FARS NEWS
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: