۰

فشار سفیر آمریکا بر نخست وزیر لبنان برای تحریم حزب الله

پایگاه خبری العربی الجدید به نقل از منابع خود گفت که سفیر جدید آمریکا در دیدار امروز با نخست وزیر لبنان شرط کمک واشنگتن به لبنان برای غلبه بر بحران اقتصادی را تحریم حزب الله دانسته است.
کد خبر: ۲۱۹۵۳۱
۰۸:۵۴ - ۲۴ اسفند ۱۳۹۸

به گزارش «شیعه نیوز»،«دوروتی شیا» سفیر جدید آمریکا در لبنان روز جمعه برای نخستین بار از زمان تصدی منصب خود در چند روز پیش با «حسن دیاب» نخست وزیر لبنان دیدار کرد.

پایگاه خبری العربی الجدید به نقل از منابع آگاه از جزئیات این دیدار آورده است که شیا در این دیدار حامل پیامی آشکار به دولت لبنان درباره شروط آمریکا برای کمک به برون رفت لبنان از بحران اقتصادی بوده است.

منابعی ویژه در مقر نخست وزیری لبنان در بیروت در گفت‌‌وگو با العربی الجدید خبر دادند شیا به دیاب گفته در صورت اینکه دولت لبنان ثابت کند که کاملا مستقل از حزب الله است و همچنین در صورتی که دولت لبنان از دخالت‌های آشکار حزب الله در منطقه حمایت نکند و دولت لبنان به تحریم یکجانبه آمریکا علیه حزب‌الله بپیوندد، آمریکا به دولت لبنان کمک مالی خواهد کرد.

منابع العربی الجدید افزودند که سفیر آمریکا ضمن انتقادات شدید به حزب الله از طبقه سیاسی لبنان بابت مقابله نکردن جدی با هدر رفتن اموال عمومی، فساد و ایجاد فضای مناسب برای رشد حزب الله و فعالیت آن در لبنان و منطقه به شدت انتقاد کرده است.

در همین حال سفیر آمریکا پس از دیدار با دیاب در جمع خبرنگاران بر حمایت ایالات متحده از خواسته‌های معترضان تاکید کرد و خواستار تحقق آن برای غلبه بر بحران اقتصادی با اتخاذ شفافیت شد و این مهم را راه جلب اعتماد بین المللی برای لبنان دانست.

دورتی شیا سفیر جدید واشنگتن در بیروت که دوازدهم اسفند برای تصدی این منصب وارد لبنان شده است، یکی از سیاسیون تندرو و دست راستی «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا است که با انتصاب وی ناظران پیش بینی کردند لبنانی‌ها باید منتظر برخورد سخت‌گیرانه‌تر آمریکا به ویژه با حزب الله لبنان باشند.

منبع: FARS NEWS
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: