۰

سخنرانی روحانی شیعه در گردهمایی انتخاباتی برنی سندرز

مسئولان ستاد انتخاباتی جو بایدن و برنی سندرز عصر سه شنبه اعلام کردند که به خاطر نگرانی از شیوع ویروس کرونا، گردهمایی انتخاباتی این دو داوطلب دموکرات پس از انتخابات مقدماتی امروز، برگزار نخواهد شد.
کد خبر: ۲۱۹۳۲۶
۱۰:۲۶ - ۲۱ اسفند ۱۳۹۸

به گزارش «شیعه نیوز»، مسئولان ستاد انتخاباتی جو بایدن و برنی سندرز عصر سه شنبه اعلام کردند که به خاطر نگرانی از شیوع ویروس کرونا، گردهمایی انتخاباتی این دو داوطلب دموکرات پس از انتخابات مقدماتی امروز، برگزار نخواهد شد.

قرار بود این دو داوطلب ریاست جمهوری آمریکا با پایان یافتن زمان رای‌گیری مقدماتی در ۶ ایالت، به جمع هواداران خود بیایند و با آنها سخن بگویند.

مایک کاسکا سخنگوی کارزار انتخاباتی برنی سندرز گفت: به خاطر نگرانی از ایمنی و سلامت عمومی، ما گردهمایی امشب در کلیویلند را لغو می‌کنیم. ما از سوی مقامات اوهایو هشدار عمومی دریافت کردیم که نسبت به تجمعات بزرگ در محیط‌های سربسته به خاطر شیوع کرونا، ابراز نگرانی کرده‌اند.

وی افزود: سناتور سندرز مایل است تاسف خود را به هزاران نفر از مردم این ایالت که برای حضور در این گردهمایی برنامه ریزی کرده بودند، ابراز می دارد. با این حال برنامه های انتخاباتی وی، جداگانه مورد ارزیابی و اعلام خواهند شد.

این در حالی است که سندرز شامگاه گذشته در ایالت میشیگان گردهمایی انتخاباتی برگزار کرد و یکی از روحانیون شیعه هم در دفاع از وی سخنرانی کرد.

حسن قزوینی رئیس مرکز اسلامی در میشیگان آمریکا در گردهمایی انتخاباتی برنی سندرز حضور یافت و با اعلام حمایت از وی به زبان عربی گفت: برادران و خواهران، این فرصتی است تا یک رئیس جمهوری منصف را برای ایالات متحده آمریکا برگزینیم.

وی افزود: این فرصتی برای انتخاب رئیس جمهوری عادل و شجاع برای ایالات متحده است. برای نخستین بار کسی را یافته‌ایم که مدافع حقوق مسلمانان است.

این روحانی اهل میشیگیان آمریکا که داماد آیت الله شیرازی مقیم کربلا است که در ایران به فرقه شیرازی موسوم هستند، ادامه داد: از این رو شما را تشویق می کنم که بروید و به این مرد یعنی برنی سندرز شجاع رای دهید که برای آنچه همه ما اعتقاد داریم، برخاسته است.

کارزار انتخاباتی جو بایدن هم عصر سه شنبه اعلام کرد برنامه انتخاباتی وی در کلیویلند لغو خواهد شد.

مقامات ستاد انتخاباتی معاون اول رئیس جمهوری پیشین هم علت لغو این برنامه را ابراز نگرانی نسبت به شیوع ویروس کرونا اعلام کرده‌اند.

کارزار انتخاباتی داوطلبان ریاست جمهوری آمریکا با گسترش ویروس کرونا وارد مرحله جدیدی شده است به گونه‌ای که علاوه بر مردم، فعالان سیاسی را ههم در داغترین فصل رقابت مقدماتی، در معرض تهدید قرار داده است.

این کار برای دو داوطلب انتخاباتی که اکنون بیش از هر زمان دیگری به حضور در هواداران و سخنرانی‌های آتشین علیه رقیب اصلی یعنی دونالد ترامپ رئیس جمهوری فعلی آمریکا و دیگر رقیب هم حزبی نیاز دارند، مشکل ساز شده و استراتژی آنها را تغییر داده است.

با این حال سندرز اظهار کرد: آنچه ما در هر کجا می خواهیم انجام دهیم، هر زمانی که تجمع داشته باشیم، با مقامات بهداشت عمومی مشورت می کنیم زیرا آخرین کاری که می خواهیم انجام دهیم این است که هیچ کسی را در معرض خطر قرار ندهیم. ما کاری را انجام نخواهیم داد که مقامات بهداشت عمومی درست نمی‌دانند.

بر اساس آخرین اعلام مقامات آمریکا، بیش از ۸۰۰ نفر در سراسر این کشور به ویروس کرونا مبتلا شده اند و ۲۷ نفر از آنها جان باخته‌اند.

منبع: IRNA
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: