۰
سخنگوی طالبان:

طالبان خواهان مذاکره با دولت کابل است

«سهیل شاهین» می گوید اگر مذاکرات بین الافغانی شروع شود، در آن در مورد حکومت اسلامی آینده و توقف کامل جنگ بحث خواهد شد؛ اما اول باید مذاکرات شروع شود.
کد خبر: ۲۱۹۱۳۳
۱۵:۴۶ - ۱۹ اسفند ۱۳۹۸

به گزارش «شیعه نیوز»،«سهیل شاهین» سخنگوی طالبان در دفتر سیاسی قطر در مورد نقش ایران در روند صلح افغانستان گفت: طالبان در رابطه به تحکیم روند صلح با کشورهای همسایه تبادل نظر می‌کنند.

سهیل شاهین توقف جنگ با حکومت افغانستان را در گروی مذاکرات بین الافغانی دانسته و تصریح نمود: اگر مذاکرات بین الافغانی شروع شود، در آن درمورد حکومت اسلامی آینده و توقف کامل جنگ بحث خواهد شد. اما اولاً باید مذاکرات شروع شود.

شاهین همچنین در مورد نقش ایران در چگونگی شکل گیری صلح دائمی در افغانستان گفت: این یک حقیقت است که ما به کشورهای جهان و کشورهای همسایه روابط سیاسی داریم و در مورد صلح با آنان تبادل نظر می‌کنیم و این یک نیاز است و به سود کشورماست.

وی گفت: اما در حال حاضر توافقنامه صلح با آمریکا امضا شده و ما متعهد به تطبیق و تنفیذ این توافقنامه هستیم.

پیش از این نیز «ذبیح الله مجاهد» سخنگوی طالبان افغانستان در گفتگو با خبرگزاری مهر اعلام کرده بود که بر اساس توافقنامه صلحی که میان نمایندگان طالبان و آمریکایی‌ها به امضا رسیده است، نیروهای آمریکایی ۱۴ ماه فرصت دارند تا خاک افغانستان را ترک کنند؛ اما طالبان جهاد با دست نشانده‌های آمریکایی را همچنان ادامه خواهند داد.

ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان در پاسخ به این سوال که چرا طالبان حملات خود علیه نیروهای آمریکایی را متوقف کرده اما به نیروهای افغان حمله می‌کنند گفته بود که جهاد در افغانستان نیاز به دقت زیاد دارد؛ ما به امریکایی‌ها مصونیت می‌دهیم تا از افغانستان خارج شوند؛ اما از بعد داخلی باید بگوییم که حکومت دست نشانده و دست‌پرورده آمریکا که به خاطر اهداف امریکایی بر سر قدرت آمده است را قبول نداریم و تا برقراری حکومت اسلامی در افغانستان مبارزه می‌کنیم.

وی تأکید کرد: تا آن زمان به فشار و جنگ ضرورت است و این ضرورت را باید ما درک کنیم، نباید احساساتی و بسیار عاطفی فکر کنیم. مسائل جهادی نیاز به تحقیق و علمیت دارد، همه افغان‌ها باید متوجه باشند، ما نمی‌توانیم تمام آرمان‌های جهادی خود را زیرپای اشرف غنی بگذاریم و بگوییم از جنگ بیزار شده‌ایم.

منبع: MEHR NEWS
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: