۱

لغو نماز جماعت مساجد منوط به تصمیم مراجع است

معاون مرکز رسیدگی به امور مساجد گفت: ستاد ملی اعتکاف در روزهای آتی در خصوص برگزاری مراسم امسال نتیجه‌گیری و اطلاع‌رسانی خواهد کرد اما توصیه این است که مردم اعتکاف خود را به نیمه سوم ماه رمضان موکول کنند.
کد خبر: ۲۱۷۶۰۶
۱۴:۵۷ - ۰۵ اسفند ۱۳۹۸

به گزارش «شیعه نیوز»، حجت‌الاسلام حجت‌الله ذاکر معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد با اشاره به ضرورت رعایت توصیه‌های بهداشتی در مساجد به‌منظور برگزاری نماز جماعت اظهار داشت: باتوجه به شیوع ویروس کرونا در کشور، ضروری است مساجد نیز در زمان برگزاری نمازهای جماعت به صورت کامل به توصیه‌های مطرح شده از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی عمل کرده و نکات ایمنی را رعایت کنند.

نمازگزاران مُهر شخصی خود را به مساجد ببرند

وی با اشاره به اینکه برخی از اقلام در مساجد به‌صورت مشترک مورد استفاده قرار می‌گیرد که رعایت نکات بهداشتی در خصوص آن‌ها مورد اهمیت است، گفت: به‌ نمازگزاران توصیه می‌کنیم در این ایام، مُهر شخصی برای اقامه نماز جماعت در مساجد همراه داشته باشند و از ماسک استفاده کنند و در وضوخانه‌ها نیز علاوه بر ضرورت رعایت بهداشت توسط خدام مساجد، نمازگزاران نیز هنگام استفاده از شیرآلات، بهداشت را رعایت کرده و شست‌وشوی لازم را داشته باشند.

ذاکر افزود: اگر فردی علائم بیماری را دارد حتماً از حضور در مساجد خودداری کند و ضروری است خدام مساجد با مشورت امام جماعت، تا حد امکان براساس توصیه‌های شرعی، در میان صفوف نماز فاصله ایجاد کنند.

مراسم‌های دینی در مساجد، کوتاه باشد و یا اصلاً برگزار نشود

معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد ادامه داد: برگزاری مراسم‌های دینی و سخنرانی تاحدامکان در مساجد کوتاه و یا اصلا برگزار نشود و خانواده‌ها نیز کودکان و نوجوانان خود را تاحدامکان همراه خود به مساجد نیاورند.

اعتکاف خود را به نیمه سوم رمضان موکول کنید

وی در خصوص برگزار مراسم اعتکاف در روزهای آتی تصریح کرد: ستاد ملی اعتکاف در روزهای آتی در خصوص برگزاری مراسم امسال نتیجه‌گیری و اطلاع‌رسانی خواهد کرد اما توصیه این است که مردم اعتکاف خود را به نیمه سوم ماه رمضان موکول کنند زیرا تجمع افراد در این زمان در مساجد موجب مشکلاتی خواهد شد.

پذیرایی در مساجد انجام نشود!

ذاکر گفت: مساجد در این ایام پذیرایی چای و شیرینی را تا حد امکان نداشته باشند؛ زیرا هر میزان هم که خدام برای شست‌وشوی ظروف تلاش کنند باز هم غفلت‌هایی خواهد شد و یا از آبمیوه‌ها و شیرهای بسته‌بندی شده برای پذیرایی استفاده کنند.

لغو نماز جماعت مساجد منوط به تصمیم مراجع است

معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد در پایان در خصوص روند برگزاری نمازجماعت در مساجد خاطرنشان کرد: تاکنون تصمیمی برای لغو برگزاری نماز جماعت اعمال نشده است و مساجد همچون گذشته در سه وعده نماز را برپا خواهند کرد اما اگر مراجع تقلید، علما و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در این خصوص تصمیم‌گیری داشته باشند، متعاقباً اطلاع‌رسانی خواهد شد.

منبع: FARS NEWS
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
نظرات بینندگان
ناشناس
United States of America
۲۱:۱۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۵
شیخ شیطان بن آل إبلیس مفتی صهیونی گفت: ببندید درب هرچی مسجده که هرچی می‌کِشیم از این سجده‌های نکرده است