۰

اذیت و آزار بغداد به دلیل نزدیکی به ایران

این درحالی است که پارلمان عراق پس از ترور سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس خواستار خروج نیروهای آمریکایی از این کشور شده است.
کد خبر: ۲۱۶۵۳۹
۱۶:۰۸ - ۲۶ بهمن ۱۳۹۸

به گزارش «شیعه نیوز»، خبرگزاری فرانسه در گزارشی پیرامون تمدید معافیت های تحریمی عراق توسط واشنگتن نوشت آمریکا به خاطر نزدیکی عراق و ایران، بغداد را آزار می‌دهد.

فرانس پرس در گزارش خود آورده است که اعطای معافیت‌ های تحریمی کوتاه مدت برای واردات برق و گاز از ایران و همچنین محدودیت‌های مالی و بانکی که آمریکا علیه بغداد انجام می‌دهد نشاندهنده این واقعیت است که واشنگتن درحال اذیت و آزار بغداد است چرا که عراق بسیار به ایران نزدیک شده است.

آمریکا معافیت تحریمی عراق برای واردات گاز و برق از ایران را تنها ۴۵ روز تمدید کرد. این درحالی است که معافیت‌های قبلی ۹۰ و۱۲۰ روزه بود. این بدان معنا است که آمریکا از اینکه عراق همچنان به ایران نزدیک است، عصبانی است و قصد دارد با این فشارها عراق را از کنار ایران دور کند. به همین خاطر آمریکا به شدت تلاش می‌کند شرکت‌های نفت و برق خود را به عراق وارد کند.

از سوی دیگر عراق هر ماه بین یک تا دو میلیارد دلار به صورت پروازی از بانک مرکزی آمریکا می‌گیرد تا حقوق کارمندان خود را بدهد؛ این پول حاصل فروش نفت عراق است که نزد فدرال رزرو آمریکا نگهداری می‌شود. در یک ماه گذشته بانک مرکزی آمریکا با یک هفته تاخیر این پول را داده و این نشان می‌دهد که آمریکا در این مورد هم درحال فشار وارد کردن به عراق است. آمریکایی‌ها حتی قصد دارند پول عراق را بلوکه کنند.

عراقی‌ها معتقدند آمریکا این کشور را به گوشه رینگ فرستاده تا بغداد را از تهران جدا کند. این درحالی است که پارلمان عراق پس از ترور سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس خواستار خروج نیروهای آمریکایی از این کشور شده است.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: