۰

حساب‌های کاربری نامعتبر ایرانی در فيسبوک حذف شدند

پایگاه اینترنتی فیسبوک در بیانیه‌ای از حذف حساب‌های کاربری نامعتبر و ساختگی از کشور‌های روسیه، ایران، ویتنام و میانمار خبر داد.
کد خبر: ۲۱۶۳۴۳
۰۹:۵۳ - ۲۴ بهمن ۱۳۹۸

به گزارش «شیعه نیوز»، پایگاه اینترنتی رسانه‌ی اجتماعی فیسبوک در بیانیه‌ای از حذف هماهنگ حساب‌های کاربری نامعتبر و ساختگی از کشور‌های روسیه، ایران، ویتنام و میانمار خبر داده و افزود ۷۸ حساب کاربری فیسبوک، ۱۱ صفحه و ۲۹ گروه و ۴ حساب کاربری اینستاگرام حذف شدند.

در این بیانیه آمده است: «امروز ما ۳ شبکه‌ی مجزا از حساب‌های کاربری، صفحات و گروه‌ها را در فیسبوک و اینستاگرام حذف کردیم. این حساب‌های کاربری، صفحات و گروه‌ها در دخالت‌های دولتی یا خارجی فعالیت داشتند - رفتاری نامعتبر، هماهنگ شده و ساختگی به نیابت از کاربری دولتی یا خارجی.»

فیسبوک اعلام کرد: «سرچشمه‌ی نخستین عملیات در روسیه قرار داشت و بیشتر اوکراین و کشور‌های همسایه را هدف گرفته بود. سرچشمه‌ی دومین عملیات را در ایران یافتیم که عمدتا روی آمریکا تمرکز داشت. سومین شبکه را در میانمار و ویتنام رهگیری کردیم که برای هدف قرار دادن مخاطبان در میانمار ایجاد شده بود.»

فیسبوک در این بیانیه اعلام کرد: «امروز ۷۸ حساب کاربری فیسبوک، ۱۱ صفحه و ۲۹ گروه و ۴ حساب کاربری اینستاگرام را به علت نقض سیاست‌های‌مان ضد دخالت دولتی یا خارجی حذف کردیم. این فعالیت از روسیه سرچشمه می‌گرفت و در اصل بر اوکراین و کشور‌های همسایه تمرکز داشت.»

در این بیانیه آمده است: «همچنین ۶ حساب کاربری فیسبوک و ۵ حساب کاربری اینستاگرام را که در زمینه‌ی دخالت خارجی فعالیت داشتند و در قالب شبکه‌ی کوچکی در ایران کار می‌کردند حذف کردیم. تمرکز این‌ها بیشتر بر آمریکا قرار داشت.»

فیسبوک نوشت: «آنان پست‌هایی را به اشتراک می‌گذاشتند که درباره‌ی اخبار سیاسی و ژئوپلیتیکی منتشر شده بود و بر موضوع‌هایی همچون انتخابات در آمریکا، مسیحیت، روابط ایران - آمریکا، سیاست مهاجرتی دولت ترامپ، انتقاد از سیاست‌های آمریکا در خاورمیانه و شخصیت‌های دولتی متمرکز بود و نیز گفتگو‌های ویدیویی با اندیشمندان، چهره‌های دولتی و ستون نویسان را درباره‌ی مسائل مربوط به انتخابات در ایران و آمریکا هدف قرار می‌داد.»

در بیانیه مذکور همچنین آمده است: «۱۳ حساب کاربری فیسبوک و ۱۰ صفحه را نیز به علت نقض سیاستگذاری ضد رفتار نامعتبر هماهنگ شده حذف کردیم که بر میانمار تمرکز داشت و از مکان‌هایی در میانمار و ویتنام سرچشمه می‌گرفت.»

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: