۱

وقتی ۲ آتشبار پدافند سعودی حریف موشک‌های انصارالله نشد

سایت پدافندی مربوطه در فاصله ۸ کیلومتری مقر هدف قرار گرفته واقع شده و بر روی کاغذ بایستی توان مقابله کامل با تهدیدات را داشته باشد.
کد خبر: ۲۱۶۲۸۸
۱۵:۰۶ - ۲۳ بهمن ۱۳۹۸

به گزارش «شیعه نیوز»،روز ۴ فوریه سال جاری تصاویری از انفجار‌های بزرگ و پیاپی در یک پادگان نظامی ائتلاف متجاوز سعودی در شمال شهر مارب منتشر شد. ظاهرا حمله موشکی یا راکتی نیرو‌های مردمی یمن به محل سوله‌های نگهداری مهمات مزدوران تحت حمایت عربستان دلیل این انفجار‌های گسترده بود.

موقعیت پادگان نظامی مورد هدف

این مقر نظامی در شمال شهر مارب و در منطقه موسوم به "صحن الجن" واقع شده است. نیرو‌های انصارالله در گذشته سابقه حملات گسترده به پادگان‌های نظامی استان مارب از جمله حمله مشهور به پادگان الصافر که منجر به کشته شدن ۴۵ نیروی اماراتی شد را در کارنامه دارند، اما این حمله موفقیت آمیز به یک دلیل بسیار منحصر به فرد بوده است.

لحظات اولیه پس از حمله موشکی به مقر نظامی در شمال مارب

عبور موشک‌های یمنی از دیوار فشرده پدافند پاتریوت در حالی که در شب حمله به پادگان صحن الجن هیچ گونه مدرک و نشانه‌ای از فعالیت پدافندی در آسمان منطقه و مقابله با موشک‌های شلیک شده مشاهده نشده بود، تصاویر ماهواره‌ای منتشر شده از این منطقه ثابت میکند ۲ آتشبار کامل سامانه پاتریوت در منطقه مورد نظر حضور داشته و وظیفه حفاظت از مقر‌های نظامی شهر مارب را بر عهده داشته‌اند.

وقتی ۲ آتشبار پدافند سعودی حریف موشک‌های انصارالله نشد

تصویر ماهواره‌ای از استقرار ۲ آتشبار پاتریوت در استان مارب یمن
سایت پدافندی مربوطه در فاصله ۸ کیلومتری مقر هدف قرار گرفته واقع شده و بر روی کاغذ بایستی توان مقابله کامل با تهدیدات را داشته باشد، اما مشخص نیست به چه دلیل سامانه‌های پاتریوت از انجام هر گونه واکنش در برابر این حمله عاجز بوده‌اند.

وقتی ۲ آتشبار پدافند سعودی حریف موشک‌های انصارالله نشد

 

منبع: MASHREGH NEWS
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
نظرات بینندگان
ابن الرضا
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۳۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۹
ما شیعیان به برادران خودهمان جوابی می دهیم که هابیل به قابیل داد اگر دستم را به خون من آۀودی من ترانمی کشم.ما با شهادت وقربانی شدن راب ه ارث برده ایم سرنوشت ما چنین است درجریان حضورطالبان درافغانستان از سال 1375 تا 1381 هزاران نفر از ما درخراسان وکرمان وبلوچستان ربوده شدند سه هزه هزارنفرفقط درخراسان درمنطقه کوچک ما خواف 29 نفر کشته شدند ولی ما از طالبان نیز انتقام نگرفتیم با این که عوامل داخلی انان را درخواف وتایباد وجام می شناسیم باشد برای روز قیامت وداوری نزد پروردگارببینیم مظلوم کیست وظالم کیست.