۰

۵۰۰ مدرسه و مرکز‌ حوزه علمیه در سطح کشور فعال است

مدیرحوزه‌های علمیه خواهران کشور گفت: ۵۰۰ مدرسه و مرکز‌حوزه علمیه در سطح کشور فعال است.
کد خبر: ۲۱۶۰۰۳
۱۵:۰۴ - ۲۰ بهمن ۱۳۹۸

به گزارش «شیعه نیوز»، حجت الاسلام عبدالکریم بهجت‌پور در دیدار با استاندار ایلام اظهار داشت: حوزه علمیه خواهران و مرکز مدیریت آن از سال 1376 راه‌اندازی شده و در طی مدت زمانی که این حوزه شروع به کار کرده است، اثرات بسیار مبارکی را در بخش‌های مربوطه شاهد هستیم.

وی ادامه داد: با گذشت 22 سال از فعالیت‌های مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران، این سازمان به نهادی توانا و دارای ارکان مختلف تبدیل شده و در این راستان آماده همکاری و کمک به دیگر بخش‌های کشور از جمله کمک به حل آسیب‌های اجتماعی کشور هستیم.

مدیرحوزه‌های علمیه خواهران کشور افزود: در طول 22 سال اخیر، قریب به 500 مدرسه و مرکز در سطح کشور دایر شده است.

وی عنوان کرد: 412 مورد آموزش در سطح دوم حوزه علمیه را دنبال می‌کنند و 55 مورد نیز در آموزش سطح سوم فعال هستند.
بهجت پور تصریح کرد: در حال حاضر سیاست مدیریت حوزه‌های علمیه افزایش و ارتقای سطح کیفی مدارس حوزه علمیه در سراسر کشور است.

بهجت‌پور با اشاره به اینکه فعالیت خواهران از نوعی است که باید در دستگاه‌های فرهنگی به کار گرفته شوند، گفت: اعتقادمان بر این است که ظرفیت حوزه‌های علمیه خواهران به خوبی می‌تواند در شرایط اخلاقی، اجتماعی و گسترش فضای معنوی کشور و اصلاح مشکلات تربیتی به کار بیاید.
وی ضمن تقدیر و تشکر از حمایت‌های استاندار ایلام از حوزه‌های علمیه استان ایلام، گفت: برای راه اندازی 2 مرکز حوزه علمیه بانوان در استان نیازمند زمین هستیم.

استاندار ایلام نیز در این نشست اظهار داشت: با تمام وجود از برنامه‌های و طرح‌های حوزه علمیه خواهران در استان حمایت خواهیم کرد.

قاسم سلیمانی دشتکی افزود: توسعه فعالیت‌های فرهنگی در راس برنامه‌های مسئولان قرار دارد و در این راستا مشکلات زمین‌های حوزه علمیه خواهران در استان حل می‌شود.
وی گفت: مشکل زمین ساخت حوزه علمیه شهرستان‌های آبدانان و ایوان در استان حل می‌شود.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: