۱

نتیجه استقلال و حرکت های مستقل مذهبی

عموما در ایران اسلامی حرکتهای مستقل یا شکل نخواهند گرفت یا سرنوشتشان به مرور اضمحلال است، یا اینکه مثل برخی حکومتها که داعیه استقلال دارند ولیکن پشت پرده با قدرتهای بزرگ دست بیعت میدهند و ملت و مخاطبین خود را به عبارت استقلال فریب میدهند .
کد خبر: ۲۱۵۹۹۲
۱۴:۳۲ - ۲۰ بهمن ۱۳۹۸

مسعود بحرینی

هر از گاهی برخی از محبین اهل بیت (علیهم السلام) از بنده در خصوص شیعه نیوز و نحوه ی راه اندازی و چگونگی اداره آن سوال میکنند که به اختصار در چند سطر الان پاسخ خواهم داد ‌.

- ۱۵ سال قبل که شیعه_نیوز را راه اندازی کردم از اهداف بزرگم سیاست همگرایی شیعی، بدور از وابستگی به حزب، گروه و حتی تبعیت صرف از سیستم مرجعیتی خاص بود، که بتوانم با استقلال خود اخبار کل جامعه شیعی را بدون نگاه عنصری پوشش دهم . (۱)

- بقول برخی، آدم پوست کلفتی بودم که تا امروز دوام آوردم، زیرا مستقل بودن یعنی محرومیت از دریای امکانات و گاه مورد هجمه قرار گرفتن توسط صاحبان قدرت است، زیرا حرکتهای فرهنگی و شیعی عموما هزینه است و اصولا نمیتوان به صورت تمیز درآمدزایی نمود یا بقول معروف خودگردان بود . لذا بسیاری موسسات یا تشکیلات مذهبی پس از مدت کوتاه تعطیل می شوند .

- بنده هم پس از سالها تجربه و صرف عمر و وقت نتوانستم شیعه نیوز را [ آنگونه که شایسته ی نام بزرگش بود ] به جایگاه واقعی آن بعنوان یک رسانه شیعه است برسانم .

- هر چند بنده خداوند را شاکرم که به هر پیشنهاد مالی لبیک نگفتم زیرا هدفم پیش از قدرت بیشتر، مشروعیت مالی و اعتقادی شیعه نیوز بوده و هست .

-اگر تقوا را بخواهم مد نظر بگیرم باید عرض کنم، متأسفانه 'بخشی' از صاحبان قدرت [ اعم از دینی و سیاسی] دغدغه تقویت سیستم های شیعی مستقل ولو همفکر خویش را ندارند ، آنچه برایشان اهمیت دارد حمایت از حرکتهای تحت لوای خویش به جهت قوت بخشیدن به تشکیلاتشان است .

- عموما در ایران اسلامی حرکتهای مستقل یا شکل نخواهند گرفت یا سرنوشتشان به مرور اضمحلال است، یا اینکه مثل برخی حکومتها که داعیه استقلال دارند ولیکن پشت پرده با قدرتهای بزرگ دست بیعت میدهند و ملت و مخاطبین خود را به عبارت استقلال فریب میدهند .

در پایان به افرادی که میخواهند راه ۱۵ سال قبل بنده را آغاز نموده و پرچمی بزرگ تر از قدرت خویش را بلند کنند، توصیه میکنم یا باید با یک سیستم بزرگ و هم اعتقاد ائتلاف نموده و با استفاده از مشروعیت دینی، مالی و سیاسی آنان بتوانند قوی تر حرکت کرده و به نتیجه مطلوب خویش، که ان شاءالله خدمت به مذهب است برسند ، یا پیه خیلی مشکلات و دشواری ها را به تن مبارک بمالند .

عزیزان، آنچه استشمام می شود بوی گوشت نیست، بلکه اینجا .... را داغ میکنند !

(۱) . البته این به معنی نداشتن استراتژی مشخص نمیباشد .

مسعود بحرینی | کربلای معلی

مدیر خبرگزاری شیعه نیوز

@masoudbahraini

 

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۱
دوام آوردن پوست‌کلفتی نمیخواد
سانسور مطالب بر خلاف میل آقایان است که راهشو بلدی!