۰

پلیس وظیفه شناس رشوه میلیونی را رد کرد

فرمانده انتظامی البرز گفت: کارشناسان وظیفه شناس پلیس فتا شهرستان فردیس پیشنهاد رشوه ۲ میلیارد و ۳۱۰ میلیون ریالی را رد کردند.
کد خبر: ۲۱۵۳۴۲
۱۳:۳۷ - ۱۴ بهمن ۱۳۹۸

به گزارش «شیعه نیوز»، سردار عباسعلی محمدیان، افزود: در پی دریافت یک فقره پرونده شکایت از دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان فردیس به پلیس فتا، مبنی بر برداشت ۱۵ میلیون ریال به صورت اینترنتی از حساب شاکی، بررسی پرونده به صورت ویژه در دستور کار پلیس فتا این شهرستان قرار گرفت.

او گفت: طی استعلام از اطلاعات حساب بانکی شخص مورد نظر مشخص شد، اطلاعات وی در زمان استفاده از اپلیکیشن‌های خرید شارژ رایگان در فضای مجازی به سرقت رفته است.

سردار محمدیان افزود: در ادامه کارشناسان اداره مبارزه با جرایم سایبری این پلیس، کلیه خروجی‌های حساب کاربر را مورد بررسی قرار دادند که مشخص شد مبلغ برداشت شده به حساب بانکی واریز شده و دارای گردش مالی بیش از ۶ میلیارد ریال در بیش از ۵ هزار تراکنش در مدت یک روز است که بلافاصله حساب مذکور مسدود شد.

در بررسی‌های تخصصی مشخص شد، اعضای یک باند کلاهبرداری از طریق شبکه‌های اجتماعی و با معرفی اپلیکیشن‌های خرید شارژ رایگان، اطلاعات کاربران، شامل مشخصات شخصی، شماره حساب و ... را دریافت کرده و اقدام به خالی کردن موجودی حساب آن‌ها می‌کردند.

با اقدامات گسترده کارشناسان پلیس فتا شهرستان فردیس، در این رابطه ۳ متهم (۲ مرد و یک زن) که اقدام به کلاهبرداری از ۲ هزار نفر در سراسر کشور کرده بودند، دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی استان البرز در ادامه گفت: روند رسیدگی و پیگیری پرونده ادامه داشت تا این که فرد ناشناسی با پلیس فتا شهرستان فردیس تماس گرفته و به منظور جلوگیری از پیشرفت پرونده، رفع انسداد از حساب‌های مسدودی و آزاد کردن متهمان از زندان، پیشنهاد پرداخت رشوه به مبلغ ۲ میلیارد و ۳۱۰ میلیون ریال را کرد که با صحت عمل و وظیفه شناسی کارشناسان پلیس فتا، پیشنهاد متهم رد و با هماهنگی‌های صورت گرفته، فرد مورد نظر نیز دستگیر و به اتهام پرداخت رشوه تحویل مراجع قضائی شد.

منبع: IRNA
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: