۰

مرکز اسلامی آرژانتین طرح موسوم به معامله قرن را محکوم کرد

مرکز اسلامی آرژانتین طرح آمریکایی- صهیونیستی موسوم به "معامله قرن" را محکوم کرد.
کد خبر: ۲۱۵۰۵۵
۱۲:۵۹ - ۱۲ بهمن ۱۳۹۸

به گزارش «شیعه نیوز»، مرکز اسلامی آرژانتین طرح آمریکایی- صهیونیستی موسوم به "معامله قرن" را محکوم کرد.

به گزارش تارنمای مرکز اسلامی آرژانتین، "مرکز اسلامی جمهوری آرژانتین" طی بیانیه ای ضمن محکوم کردن طرح معامله قرن که توسط دونالد ترامپ رئس جمهوری آمریکا با همکاری بنیامین نتانیاهو تهیه شده، خاطر نشان کرد که این مرکز همواره بر تحقق راه‌حل صلح‌آمیز برای حل وفصل مناقشات خاورمیانه تاکید دارد.

این طرح واشنگتن در حالی از سوی مرکز اسلامی آرژانتین محکوم شده که معامله قرن حاصل تبانی آشکار افراطیون برای ضایع کردن حقوق مردم فلسطین و نقض حقوق بین‌الملل است. این طرح ترامپ از جانب گروه‌های مقاومت با واکنش‌های تندی رو به شد و در جهان نیز استقبال مورد نظر را به دنبال نداشت.

ترامپ که در حال حاضر با چالش‌های جدی در درون آمریکا مواجه است و تلاش می کند که در انتخابات ۲۰۲۰ دوباره بر کرسی ریاست‌جمهوری آمریکا تکیه بزند، طرح صلحی را ارایه کرده که همه زوایای آن به سود رژیم اسراییل بوده و فلسطینی‌ها هیچ حقی ندارند. براساس طرح ترامپ کشور آینده فلسطین باید زیر کنترل کامل این رژیم باشد. رژیم صهیونیستی حریم هوایی فلسطین را در کنترل خواهد داشت و در زمین فلسطینی‌ها باید تحت کنترل نیروهای امنیتی اسراییل باشند. دولت فلسطین بدون اجازه اسراییل اجازه عضویت در هیچ سازمان بین‌المللی را نخواهد داشت. کشور جدید فلسطین باید شکایت‌های خود علیه اسراییل و امریکا را از دیوان داوری بین‌المللی پس بگیرد و در آینده نیز هرگز علیه این دو کشور اقدام به چنین کاری نزند. دولت آینده فلسطین نباید هرگز یک تبعه اسراییل یا امریکا را از طریق پلیس جهانی یا ساختار دادگستری غیراسراییلی و امریکایی تحت تعقیب قرار دهد.

کشور فلسطین زمانی می‌تواند تشکیل شود که فلسطینی‌ها همه شرایط تعیین‌شده از سوی آمریکا و اسراییل را عملی کنند. باید گفت طرح معامله قرن از نوع فاحش نقض حقوق بشر است که تمامی جوامع بین المللی نسبت به آن نظر مساعدی ندارند و آن را محکوم می کنند.

دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا هشت بهمن ماه ۱۳۹۸ همراه با «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی در کاخ سفید حاضر شد و با رونمایی از طرح سازش‌کارانه خود موسوم به «معامله قرن» اعلام کرد که این طرح شهر قدس را پایتخت یکپارچه رژیم صهیونیستی می‌داند. براساس بندهای طرح معامله قرن همچنین ۴۰ درصد زمین های کرانه باختری توسط رژیم صهیونیستی اشغال و مقاومت فلسطین خلع سلاح خواهد شد و بخش هایی از کرانه باختری که در آن ها شهرک های یهودی نشین ساخته شده به این رژیم الحاق می شود و پناهندگان فلسطینی حق بازگشت به سرزمین خود را ندارند و باید در کشورهای میزبان مانند لبنان، اردن و سوریه، اسکان دایم بگیرند.
شخصیت‌های سیاسی در کشورهای مسلمان به این طرح واکنش نشان داده‌اند، همچنین شهرهای مختلف فلسطین از جمله غزه و کرانه باختری در واکنش به این اقدام ترامپ، شاهد تظاهرات سراسری بوده است.
همه گروه‌ها و جریان‌های فلسطینی مخالفت صریح خود را با این طرح اعلام کردند.

منبع: IRNA
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: