۰

بانوی هنرمند آمریکایی مستندی درباره حجاب می‌سازد

یک هنرمند مسلمان آمریکایی مراکشی تبار، مستند سریالی با عنوان «برای دختران روسری پوشیده» را فیلمبرداری می کند و در آن اهمیت و ارزش حجاب را برای دختران و زنان تازه مسلمان نشان می دهد.
کد خبر: ۲۱۴۷۲۵
۰۹:۱۰ - ۰۸ بهمن ۱۳۹۸

به گزارش «شیعه نیوز»، مستند «برای دختران روسری پوشیده» که در ایالت ایلینوی در آمریکا در حال ساخت است، نشان می دهد که حجاب اسلامی چه تاثیری را در زندگی زنان تازه مسلمان می تواند داشته باشد و برای آنان پوشش اسلامی تا چه اندازه از اهمیت برخوردار است.

بارا کتیری، هنرمند مسلمان آمریکایی – مراکشی تبار که هم اکنون 26 سال سن دارد، یک سری مستند درباره حجاب می سازد و اینکه انواع پوشش اسلامی زنان در سرتاسر ایالات متحده چه اهمیت و ارزشی برای آنان دارد.

کتیری که یک هنرمند محلی در موزه ملی عرب آمریکا در شهر دیربورن می باشد، با گروه های زنان مسلمان جلساتی تشکیل داده و از اجلاس ها به منظور استفاده از مستند سریالی فیلمبرداری می شود.

کتیری می گوید: من همیشه می دانستم که این برای من معنا دارد. از همان دبیرستان و راهنمایی می فهمیدم که نحوه نگاه مردم به من و نگاه من به مردم متفاوت است.

وی گفت: من می خواهم گفتگوی سالمی را برای دختران و زنان مسلمان ایجاد کنم. زنان باحجاب اغلب در معرض اسلام هراسی و تبعیض بوده اند. و زنان مسلمان بارها به این دلیل مورد حمله و تهاجم قرار گرفته اند.

مشهدی عاسی که تابعیت لبنانی دارد می گوید: حجاب در ابتدا فقط به خاطر خودم بود اما اکنون به یک مسئولیت اجتماعی تبدیل شده است. و من خودم را نماینده یک هویت می دانم و به آن افتخار می کنم.

منبع: HAWZAH NEWS
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: