۰

واکنش حزب حاکم میانماربه رای دادگاه لاهه

سخنگوی حزب حاکم میانمار روز، جمعه اظهار کرد، این کشور تدابیری را برای حفاظت از مسلمانان روهینجا اعمال کرده است.
کد خبر: ۲۱۴۳۰۰
۰۸:۵۸ - ۰۵ بهمن ۱۳۹۸

به گزارش «شیعه نیوز»، سخنگوی حزب حاکم میانمار روز، جمعه اظهار کرد، این کشور تدابیری را برای حفاظت از مسلمانان روهینجا اعمال کرده است.

میو نیونت، سخنگوی حزب حاکم میانمار یک روز پس از صدور حکم دیوان دادگستری بین‌المللی مبنی بر توقف نسل‌کشی علیه مسلمانان در این کشور اظهار کرد، دولت هم‌اکنون بیشتر مفاد این حکم را انجام می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، او بدون تشریح ادعای خود، با اشاره به یکی از چندین اقدامی که دادگاه لاهه این کشور را ملزم به انجام آن کرده، افزود: کار دیگری که باید انجام دهیم، ارائه گزارش است.

وی در ادامه گفت، دولت غیرنظامی میانمار که به طور مشترک با ارتش بر میانمار حکومت می‌کند، در توافقی طبق قانون اساسی که اختیارات گسترده‌ای را برای فرمانده ارتش حفظ می‌کند، نمی‌تواند سربازان را کنترل کند.

این سخنگو اظهار کرد: در شرایط سیاسی کنونی با دشواری‌هایی در مسیر حل برخی مسائل روبه‌رو هستیم. از جمله آن‌ها حکمی مبنی بر لزوم حصول اطمینان دولت از عدم ارتکاب نسل‌کشی یا اقدام در این راستا علیه روهینجایی‌ها یا بنگالی‌ها از سوی ارتش یا شبه‌نظامیان مسلح است.

دیوان بین‌المللی دادگستری در رای خود که دیروز، پنجشنبه صادر شد، اظهار کرد، ادعای میانمار را مبنی بر این که اقداماتی در راستای تسهیل بازگشت آوارگان روهینجایی، ایجاد صلح در راخین و مواخذه ارتش از طریق ساز و کارهای داخلی صورت داده، نمی‌پذیرد.

منبع: ISNA
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: