۰

نام‌گذاری سالروز حمله به مسجد کبک با عنوان روز اقدام علیه اسلام‌هراسی

شورای شهر «ونکوور» کانادا روز حمله به مسجد کبک مصادف با ۲۹ ژانویه را به عنوان روز «اقدام علیه اسلام هراسی»، تعیین خواهد کرد.
کد خبر: ۲۱۴۰۳۶
۱۵:۴۹ - ۰۱ بهمن ۱۳۹۸

به گزارش «شیعه نیوز»، شورای شهر «ونکوور» به ریاست «جین اسوانسون» امروز (سه شنبه، اول بهمن) نشستی را برای یادبود حمله تروریستی به مسجد کبک که در روز 29 ژانویه سال 2017 میلادی انجام شد،برگزار می کند.

قرار است در نشست امروز، 29 ژانویه به عنوان «روز اقدام علیه اسلام هراسی» معرفی شود.

«امتیاز پوپات» از گروه «ائتلاف ضد تعصب» در این باره گفت: ما امیدواریم که با تعیین روز 29 ژانویه به عنوان روز اقدام علیه اسلام هراسی، شهر ونکوور متعهد به در پیش گرفتن سیاست مقابله با اسلام هراسی و دیگر شکل های تعصب نسبت به دین اسلام و مسلمانان شود.

رئیس شورای شهر «ونکوور» قصد دارد روز مقابله با اسلام هراسی (29 ژانویه) را به تقویم رسمی اضافه کند.

 

شورای شهر ونکوور همچنین قصد دارد مراسم یک دقیقه سکوت را به احترام قربانی های حادثه تروریستی حمله به مسجد کبک در ساختمان شهرداری و با حضور شهردار این شهر، برگزار کند.

 

همچنین در روز 29 ژانویه،پرچم ها بر فراز ساختمان شهرداری ونکوور، نیمه افراشته خواهند شد.

 

در روز 29 ژانویه سال 2017 میلادی، فردی مسلح وارد مسجد و مرکز فرهنگی اسلامی شهر کبک شد و به روی تعدادی از نمازگزاران مسلمان آتش گشود. در نتیجه این حمله شش نمازگزار کشته و 19 نفر هم زخمی شدند.

 

قرار است شهرهای تورنتو، میسیسائوگا، برامپتون، همیلتون و ویندسور هم روز 29 ژانویه را به عنوان روز یادبود و اقدام علیه اسلام هراسی معرفی کنند.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: