۰

نرم افزارهای دینی فاقد قابلیت های روز هستند

پژوهشگر حوزه علمیه قم گفت: ده سال است که نرم افزارهای فقه ما تغییر نکرده است، درست است که در این مدت فناوری های جدید در نرم افزارها دیده می شود، اما امروز این مقدار مشکل ما را حل نمی کند و تنها راه این است که خود را با ماشین های نرم افزاری به روز کنیم.
کد خبر: ۲۱۳۹۹۲
۱۲:۱۱ - ۰۱ بهمن ۱۳۹۸

به گزارش «شیعه نیوز»، حجت الاسلام والمسلیمن سید فرید سیدجوادی شامگاه دوشنبه در نشست و نقد و بررسی نرم افزار اخلاق اسلامی که در خانه اخلاق پژوهان جوان قم برگزار شد، عنوان کرد: امروز متاسفانه نرم افزارهای جامع کمتر تولید می شود.

مدیر مدرسه عالی فقه و اصول افزود: نرم افزارهای دینی که در مرکز نور تولید می شود متاسفانه هنوز از درختواره به مرحله نمایه زنی نرسیده، اما مطالب به صورت جامع متمرکز هستند.

پژوهشگر حوزه علمیه قم گفت: یکی از عواملی که نرم افزارهای دینی ما قابلیت های کمتری دارند، این است که هنوز برخی از مراکز تولید نرم افزار خود را با دنیای روز به روز نکرده اند.

حجت الاسلام والمسلمین سیدجوادی یادآور شد: نسل سوم استفاده از منابع به صورت هوشمندسازی بوده و بار پیدا کردن منابع از افراد روی ماشین ها گذاشته شده است، اما امروز ما هنوز در نسل دوم نرم افزاری هستیم.

وی تاکید کرد: ده سال است که نرم افزارهای فقه ما تغییر نکرده است، درست است که در این مدت فناوری های جدید در نرم افزارها دیده می شود، اما امروز این مقدار مشکل ما را حل نمی کند و تنها راه این است که خود را با ماشین های نرم افزاری به روز کنیم.

پژوهشگر حوزه اخلاق بیان کرد: امروز نرم افزارها دارای امکان اضافه کردن کتاب به صورت انفرادی را دارند، اما عمده نرم افزارهای ما هنوز این امکان را ندارد، اگر بتوان امکانی فراهم کرد که هر فرد بتواند یک pdf را که مدنظرش است به نرم افزار اضافه کند، بسیاری از مشکلات کاربران کم می شود.

حجت الاسلام والمسلمین سیدجوادی اضافه کرد: وقتی این نرم افزار را نگاه می کردم متوجه نشدم که برای افراد جامعه است یا برای پژوهشگران حوزوی، برخی از منابع عمومی در این نرم افزار جا داده شده است؛ اما منابع تخصصی مورداستفاده پژوهشگران در این نرم افزار کمتر دیده می شود.

وی خاطرنشان کرد: نرم افزار اخلاق اسلامی از نظر نمایه و جست و جوی هوشمند فاقد پیشرفت بوده است.

منبع: HAWZAH NEWS
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: