۰

ورود دو سامانه بارشی به کشور

مدیر کل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به ورود دو سامانه بارشی جدید طی هفته جاری به کشور گفت: بارش برف و باران کماکان در تهران ادامه دارد.
کد خبر: ۲۱۳۸۷۰
۱۳:۳۵ - ۳۰ دی ۱۳۹۸

به گزارش «شیعه نیوز»، مدیر کل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به ورود دو سامانه بارشی جدید طی هفته جاری به کشور گفت: بارش برف و باران کماکان در تهران ادامه دارد.

صادق ضیاییان با بیان این که بر اساس تحلیل آخرین نقشه های پیش‌یابی هواشناسی امروز (۳۰ دی) از شدت بارش در نیمه غربی کشور کاسته می‌شود، اظهارکرد: برای استان های واقع در سواحل دریای خزر، خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، یزد، ارتفاعات البرز در استان‌های تهران، البرز، قزوین، زنجان و سمنان بارش باران و برف و برای جنوب شرق کشور رگبار و رعد و برق و برای مناطقی از شرق تهران، اصفهان و قم بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به این که این سامانه بارشی به‌تدریج از اواسط فردا ( اول بهمن) از مرزهای شمال شرق کشور خارج می‌شود، گفت: از فردا سامانه بارشی دیگری از غرب وارد کشور خواهد شد.

ضیاییان افزود: بر این اساس برای استان‌های واقع در شمال غرب، غرب، دامنه‌های البرز، سواحل دریای خزر و مرکز کشور بارش باران و برف گاهی همراه با وزش باد دور از انتظار نیست.

وی در ادامه اظهارکرد: طی روز چهارشنبه (۲ بهمن) ضمن تقویت این سامانه گستره فعالیت آن در غرب، جنوب غرب، جنوب، مرکز و با شدت کمتر در شرق و دامنه‌های جنوبی البرز خواهد بود بنابراین در مناطق سرد و مرتفع بارش به شکل برف و در نواحی جنوبی رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید خواهیم داشت.

به گفته ضیاییان شدت بارش در استان‌های ایلام، لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، شمال خوزستان، نیمه شمالی فارس و جنوب و غرب اصفهان است.

مدیر کل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با بیان این که روز پنج شنبه (۳ بهمن) فعالیت این سامانه در بیشتر مناطق کشور خواهد بود، گفت: این سامانه بارشی به‌تدریج از اواخر وقت جمعه (۴ بهمن) از جنوب شرق از کشور خارج می شود و طی روز جمعه مجددا سامانه بارشی دیگری از شمال غرب و غرب وارد کشور می‌شود.

ضیاییان افزود: از امروز(۳۰ دی) تا اواخر هفته جاری با نفوذ هوای سرد در نیمه شمالی کشور و ماندگاری آن شاهد کاهش نسبی دما در این مناطق خواهیم بود.

وی در ادامه گفت: امروز (۳۰ دی) دریای خزر مواج است و خلیج فارس از امروز تا چهارشنبه مواج خواهد بود.

ضیاییان در پایان درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهارکرد: آسمان تهران فردا (اول بهمن) نیمه ابری و در بعدازظهر همراه با افزایش ابر و در اواخر وقت بارش پراکنده با حداقل دمای ۲- و حداکثر دمای ۳ درجه سانتیگراد و طی روز چهارشنبه (۲ بهمن) نیز نیمه ابری تا ابری همراه مه رقیق و در اواخر وقت بارش برف و باران با حداقل دمای ۱- و حداکثر دمای ۴ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می شود.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: