۰

جوکرها در بغداد بر سر غنایم سرقتی به جان هم افتاده اند

ویدئوهایی که سرکرده های باندهای تندرو جوکر وابسته به اعتراضات خیابانی در عراق به تازگی از خود منتشر کرده اند، نشان می دهد که این باندها بر سر تقسیم غنایم سرقتی به شدت با یکدیگر دچار اختلاف شده و به جان هم افتاده اند.
کد خبر: ۲۱۳۷۲۲
۱۳:۲۶ - ۲۹ دی ۱۳۹۸

به گزارش «شیعه نیوز»،در یکی از این «سلفی ویدئوها» که به تازگی در شبکه های اجتماعی منتشر شده، چند نفر از سرکرده های این باندها به اختلافات بر سر تقسیم غنایم سرقتی اعتراف کرده اند.
یکی از همین افراد اعتراف کرده، فردی که جمعه شب گذشته در پل الجمهوری (در نزدیکی میدان تحریر) در مرکز بغداد، کشته شد به دست همین باندها به قتل رسیده است.
برخی رسانه های عربی و غربی پیش از این، نیروهای امنیتی عراق را متهم به قتل این شخص کردند، هرچند «عبدالکریم خلف» سخنگوی فرماندهی کل نیروهای مسلح عراق تاکید کرد که نیروهای امنیتی برای تعامل با تظاهرکنندگان از سلاح گرم استفاده نمی کنند.
در این ویدئو به حجم بالای اختلافات بین باندهای جوکر برای به دست آوردن کمک های داخلی و خارجی و تقسیم مناطق نفوذ در میدان تحریر اشاره شده است.
یکی از این سرکرده های جوکرها می گوید که شخصی که نیمه شب جمعه گذشته در پل الجمهوری بغداد کشته شد در نتیجه وجود اختلافات شدید بین این باندها بر سر تقسیم غنائم و اماکن نفوذ بوده است.
فردی نیز اعتراف می کند که میدان تحریر از مردم عادی تخلیه شده و فقط گروه های منتسب به اعتراضات (باندهای جوکر) در مکان باقی مانده اند و هریک از این گروه ها تلاش می کنند دیگری را از صحنه بیرون کند.
در همین راستا گزارشی نیز منتشر شده که حاکی است که باندهای وابسته به امارات متحده عربی در میدان تحریر از حیث امکانات نسبت به باندهایی که از برخی جریان های سیاسی داخلی کمک دریافت می کنند، شرایط مرفه تری دارند.
در همین سلفی ویدئو یکی از جوانان اعتراف می کند که اغلب آدم های خیر که از روز اول با اعتراضات همراه بودند، با مشاهده این وضعیت اسف بار که اعتراضات خیابانی به آن رسیده، از آن رویگردان شده و میدان تحریر را ترک کرده و به خانه و زندگی خود بازگشته اند.
در همین ویدئو اعتراف شده است که میدان تحریر دیگر مانند گذشته نیست و از جمعیت مردمی به شدت کاسته شده و فقط افراد وابسته به باندهای مختلف در محل حضور دارند.
باندهای جوکر از امروز یکشنبه دوره تازه ای از خشونت را در بغداد و دیگر شهرهای جنوب و مرکز عراق آغاز کرده اند.

گزارش ها حاکی است که سفارتخانه آمریکا در بغداد به آنها دستور اغتشاش آفرینی داده است.
این اغتشاشات جدید باندهای تندرو جوکر طبق گزارش های منابع مطلع با هدف تحت الشعاع قرار دادن تظاهرات میلیونی جمعه آینده ملت عراق علیه حضور نظامیان آمریکا، آغاز شده است.

منبع: IRNA
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: