۰

تمایل کردهای سوریه برای آغاز مذاکرات جدید با دمشق

رئیس مشترک شورای سوریه دموکراتیک اعلام کرد، این شورا به آغاز مذاکرات جدید با دولت دمشق تمایل دارد.
کد خبر: ۲۱۳۶۶۵
۱۰:۳۲ - ۲۹ دی ۱۳۹۸

به گزارش «شیعه نیوز»، رئیس مشترک شورای سوریه دموکراتیک اعلام کرد، این شورا به آغاز مذاکرات جدید با دولت دمشق تمایل دارد.

ریاض درار، رئیس مشترک شورای سوریه دموکراتیک به شبکه رسانه‌ای "روداو" گفت: ما در مسیر مذاکره با دولت سوریه هستیم و این روند را از اواسط ۲۰۱۸ آغاز کرده‌ایم و این مذاکرات به دلیل تمایل نظام نسبت به بازگشت امور به پیش از سال ۲۰۱۱ متوقف شد. ما در حال حاضر خواستار مذاکرات جدید، پیشرفته و با موفقیت بیشتر هستیم.

وی به افزایش اهتمام مقامات اروپایی به همکاری با رهبران شمال شرقی سوریه اشاره کرد و گفت: سفرهایمان به اروپا با اهداف مشخصی انجام شد و به ویژه پس از حمله ترکیه به مناطق ما در رأس‌العین و تل‌ابیض بسیاری از اروپایی‌ها از ما برای سفر به این کشورها دعوت کردند و ما که روزی در هتل یا کافه با آن‌ها دیدار داشتیم اکنون به وزارت‌های خارجه این کشورها می‌رویم و با وزرای آنها دیدار و پیرامون بسیاری از پروژه‌های حل و فصل به ویژه در ارتباط با داعشی‌های بازداشتی موجود در نزد کردها و و ماهیت حل مشکلات خانواده‌های این گروه تروریستی مذاکره می‌کنیم.

درار درباره موضع کشورهای عربی را درباره کردهای شمال شرقی سوریه در خصوص مقابله با حمله ترکیه گفت: به قاهره دعوت شدیم و با وزیرخارجه مصر دیدار کردیم ما خواستار بازگشت سومین کنفرانس قاهره شدیم و به همین دلیل به این کشور دعوت شدیم. ما کمیته مقدماتی برای این کنفرانس تشکیل دادیم و از حامیان آن هستیم و از طریق این کنفرانس دور جدیدی از روابط سیاسی میان سوری‌ها ایجاد خواهیم کرد که می‌تواند تفاهمی میان مخالفان دولت دمشق که ما نیز جزوش هستیم را در همه جا ایجاد کند.

منبع: ISNA
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: