۰

تداوم سیاست‌های اسلام‌هراسانه در اتریش

تحلیلگران و رهبران مسلمان اتریش معتقدند برنامه‌های دولت جدید اتریش تفاوتی با دولت اسلام‌هراس قبلی ندارد.
کد خبر: ۲۱۳۲۵۳
۱۰:۰۵ - ۲۶ دی ۱۳۹۸

به گزارش «شیعه نیوز»، منتقدین می‌گویند که برنامه ‌دولت که در تاریخ ۱ ژانویه از سوی دولت ائتلافی حزب راستگرای میانه خلق اتریش (Austrian People's Party) و حزب سبز اعلام شده، هیچ تغییری نسبت به برنامه دولت قبلی در مورد مسائل مربوط به اقلیت‌های دینی و مهاجران ندارد.

در ماه مِی سال گذشته، دولت اتریش پس از جنجال بر سر فساد حزب حاکم راست افراطی آزادی اتریش (FPO) و رهبر پیشین آن هاینز کریستین‌ استراشه(Heinz Christian Strache)، انتخابات زودهنگام برگزار کرد.

اتریشی‌ها و به ویژه خارجی‌های ساکن این کشور، پس از انتخابات از تشکیل دولت ائتلافی جدید استقبال کردند.

حزب سبزها در اتریش عموماً به حمایت از محیط زیست و وضع قوانین انساندوستانه در مورد مهاجرت، پناهندگی و طرفداری از حقوق اقلیت‌های دینی و قومی معروف است. این امر باعث شده تا بسیاری از اتریشی‌ها اعتقاد داشته باشند که دولت ائتلافی با حضور سبزها باعث کاهش اسلام‌هراسی و بیگانه‌هراسی در این کشور خواهد شد.

با این همه دولت ائتلافی جدید به رهبری سباستین کورتز رهبر حزب راستگرای میانه خلق اتریش، در برنامه خود پیشنهاد ممنوعیت پوشیدن روسری، مبارزه با اسلام سیاسی و اقدامات امنیتی فوق‌العاده مانند بازداشت بدون حکم دادگاه مهاجران و پناهندگانی که مشکوک به ارتکاب جرم هستند، را ارائه داده است.

موسسه دینی اسلامی اتریش (IGGO)، که خود را نماینده تقریباً ۸۰۰ هزار مسلمان اتریشی می‌داند، اعلام کرده که دولت جدید رویکرد خصمانه‌ای نسبت به مسلمانان دارد. این موسسه همچنین نبود نگرش ضدتبعیض سبزها در برنامه دولت را ناامیدکننده خوانده است.

فرید حافظ، کارشناس علوم سیاسی در دانشگاه جرج‌تاون شهر واشنگتن آمریکا به خبرگزاری آناتولی گفت که دولت فعلی تقریباً برنامه‌ای مشابه دولت قبلی در مورد موضوعات مربوط به مهاجرت و مسلمانان دارد که هدف آن اعمال برخی اقدامات سختگیرانه‌تر در موضوعاتی مثل کلاس‌های دینی و مسائل مرتبط با مسلمانان است.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: