۰

۱۵ خاصیت باورنکردنی ذرت برای سلامتی

خواص ذرت را بهتر بشناسید وفواید دارویی و درمانی ذرت ارگانیک برای بدن
کد خبر: ۲۱۳۰۵۷
۱۰:۵۹ - ۲۵ دی ۱۳۹۸

به گزارش «شیعه نیوز»،یکی از محبوب ترین و پرمصرف ترین غلات در آمریکاست و نوع ارگانیک آن که دستکاری ژنتیکی نشده باشد به پیشگیری و درمان کم خونی کمک می کند، خطر ابتلا به سرطان را کاهش داده و برای لاغری و کاهش وزن مفید می باشد.

خواص ذرت برای پوست و مو

۱. جوان سازی پوست صورت

مقادیر بالای آنتی اکسیدان ها و ویتامین C موجود در ذرت به کاهش چین و چروک کمک کرده و باعث جوان سازی پوست صورت می شود.

۲. تقویت و افزایش رشد مو

ذرت حاوی مقادیر قابل توجه آهن و فولات است که به بهبود گردش خون و اکسیژن در بدن کمک کرده و با تقویت فولیکو ها باعث افزایش رشد موی سر می شود.

فواید دارویی و درمانی ذرت ارگانیک برای بدن

۳. تقویت سیستم ایمنی بدن

مقادیر بالای آنتی اکسیدان ها و ویتامین C موجود در ذرت به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک کرده و خطر ابتلا به بیماری ها و استرس اکسیداتیو را در بدن کاهش می دهد.

۴. چشم

ذرت زرد حاوی مقادیر بسیار بالای آنتی اکسیدان های کاروتنوئیدی، به ویژه لوتئین و زاکسانتین است که به سلامت چشم ها کمک کرده و خطر ابتلا به آب مروارید و دژنراسیون ماکولا را کاهش می دهند.

۵. معده و دستگاه گوارش

مقادیر بالای فیبر موجود در ذرت به بهبود هضم غذا کمک می کند، باعث پاک سازی معده شده و به سلامت دستگاه گوارش کمک می کند.

برخی تحقیقات نشان می دهد که ذرت برای درمان بیماری دردناک دیوتیکولیت (کیسه هایی اطراف روده بزرگ) مفید می باشد.

۶. یبوست

فیبر موجود در ذرت به افزایش حرکات روده ها و همچنین سم زدایی و پاک سازی آن ها کمک کرده و برای پیشگیری و درمان یبوست و سرطان روده بزرگ مفید می باشد.

۷. دیابت و قند خون

ذرت حاوی مقادیر بالای فیبر و کربوهیدرات های پیچیده است که به کنترل سطح قند خون در بدن کمک کرده و با جلوگیری از نوسانات قند خون، خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ را کاهش می دهند.

۸. لاغری و کاهش وزن

ذرت کالری کمی دارد و مقادیر بالای فیبر موجود در آن به کاهش اشتها کمک کرده و با جلوگیری از پرخوری باعث لاغری و کاهش وزن می شود.

۹. سلیاک

ذرت یکی از انواع غلات بدون گلوتن بوده و به عنوان یکی از بهترین منابع غذایی برای افراد مبتلا به سلیاک و افرادی که به گلوتن حساسیت دارند، شناخته می شود.

۱۰. درمان کم خونی

مقادیر بالای فولات و آهن موجود در ذرت به افزایش گلبول های قرمز خون کمک کرده و باعث پیشگیری و درمان کم خونی یا آنمی می شود.

۱۱. سرطان

مقادیر بسیار بالای آنتی اکسیدان های موجود در ذرت به کاهش رادیکال های آزاد بدن کمک کرده و خطر ابتلا به سرطان را کاهش می دهند.

۱۲. بدنسازی

ذرت حاوی مقادیر بالای کربوهیدرات های پیچیده است که هضم آن ها بیشتر طول می کشد و انرژی لازم برای بدن و ذهن را تامین می کنند.

متخصصان می گویند که ذرت یکی از بهترین وعده های غذایی انرژی زا برای ورزشکاران و بدنسازان محسوب می شود.

۱۳. فشار خون

مقادیر بالای ترکیبات فنولی موجود در ذرت به کاهش فشار خون بالا در افراد کمک می کند، همچنین ویتامین های B موجود در آن به بهبود عملکرد غدد فوق کلیه کمک کرده و خطر ابتلا به فشار خون بالا را کاهش می دهند.

۱۴. آلزایمر

مطالعات نشان می دهد که مقادیر بالای تیامین موجود در ذرت به بهبود عملکرد مغز و تقویت حافظه کمک کرده و خطر ابتلا به آلزایمر را کاهش می دهد.

۱۵. دوران بارداری و شیردهی

توجه داشته باشید که زنان باردار و شیرده حتما باید از ذرت ارگانیک استفاده کنند.

مقادیر بالای فیبر موجود در ذرت به پیشگیری و درمان یبوست دوران بارداری و شیردهی کمک می کند.

فولات موجود در ذرت به بهبود رشد جنین کمک کرده و خطر ابتلا به نقایص لوله عصبی و تولد نوزاد نارس را کاهش می دهد.

مقادیر بالای آنتی اکسیدان ها، ویتامین ها و مواد معدنی موجود در ذرت به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک کرده و خطر ابتلا به بیماری ها را در زنان باردار و شیرده کاهش می دهد.

۱۶. نوزادان و کودکان

توجه داشته باشید که برای تغذیه ی نوزادان و کودکان حتما باید از ذرت ارگانیک استفاده کنید.

مقادیر بالای مواد مغذی موجود در ذرت به بهبود رشد نوزادان و کودکان کمک می کند.

مقادیر بالای فیبر موجود در ذرت به بهبود هضم غذا کمک کرده و خطر ابتلا به دل درد و یبوست را در نوزادان و کودکان کاهش می دهد.

مقادیر بالای کاروتنوئید های موجود در ذرت زرد به تقویت بینایی نوزادان و کودکان کمک کرده و خطر ابتلا به بیماری های چشمی را در آن ها کاهش می دهد.

عوارض و مضرات ذرت

ذرت اصلاح شده ژنتیکی

درست است که ذرت سنتی فواید زیادی برای سلامتی بدن دارد اما بهتر است بدانید که ذرت اصلاح شده حاوی مقادیر بالای سموم و آفت کش ها بوده و خطر ابتلا به آلرژی و حساسیت، مشکلات هورمونی، نازایی و ناتوانی جنسی، پیری زودرس و عدم عملکرد صحیح کبد و کلیه را افزایش می دهد.

آلرژی و حساسیت

گرچه ذرت بدون گلوتن است اما مصرف آن در برخی افراد باعث آلرژی و حساسیت شده و باعث معده درد و تشدید علائم سندروم روده تحریک پذیر می شود.

طبع ذرت

طبیعت ذرت سرد و خشک می باشد. ذرت تازه و خشک ارگانیک سرشار از آنتی اکسیدان ها، تیامین، ویتامین B6، فولات، ویتامین C، پتاسیم، منیزیم، فسفر، آهن، لوتئین، زاکسانتین، فیبر و پروتئین است.

ذرت سنتی یعنی ذرتی که دستکاری و اصلاح ژنتیکی نشده بیشتر در فصل تابستان رشد می کند، بیشتر به رنگ زرد است اما ذرت های قرمز، صورتی، بنفش، سیاه و آبی هم در طبیعت دیده می شوند.

ساقه‌های ذرت که شبیه ساقه های بامبو به نظر می رسند تا ۴۰ سانتیمتر رشد می کنند و گره هایی دارند که توسط برگ های یرگ پوشش داده می شوند. زیر برگ ها ذرت یا همان بالا قرار دارد که در واقع گل آذین ماده هستند و با چندین لایه برگ محکم پوشانده شده‌اند.

اطراف بلال را رشته های مو مانندی که در واقع کلاله ها هستند، پوشانده اند که ابتدا به رنگ سبز هستند و سپس زرد یا قرمز می‌شوند.

انواع ذرت ها

ذرت در واقع یک گونه است اما امروزه واریته های مختلفی از آن عرضه شده که عبارتند از؛ ذرت دندان اسبی، ذرت بلوری، ذرت آردی، ذرت پاپ کورن، ذرت غلاف دار، ذرت مومی و ذرت شیرین.

موارد استفاده از ذرت

ذرت تازه خام را برای تهیه انواع سالاد سبزیجات و سس سالاد استفاده می کنند.

ذرت تازه و خشک را به صورت پخته و آب پز شده برای تهیه انواع غذا از جمله سوپ، آش، آبگوشت سبزیجات، سالاد، ترشی، انواع سس و ذرت مکزیکی به کار می برند.

ذرت تازه را برای تهیه بلال یا ذرت کبابی استفاده می کنند.

ذرت خشک شده را برای تهیه ذرت بو داده یا پاپ کورن، آرد ذرت، ترتیلا، تاکو، روغن ذرت و نان استفاده می کنند.

شربت ذرت را از نشاسته ذرت به دست می آورند و از آن به عنوان شیرین کننده در صنعت استفاده می شود، شربت ذرت عوارض جانبی زیادی دارد و توصیه می شود که تا حد امکان از مصرف آن اجتناب شود.

ارزش غذایی ذرت (۱۰۰ گرم)
کالری : ۲۷۰
چربی : ۴ گرم
کربوهیدرات : ۵۴ گرم
پروتئین : ۱۰ گرم
فیبر : ۸ گرم

منبع : کی آشپزه

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: