۰
جوان مستبصر میانماری:

شیعه شدم چون مطالعه کردم

«محمد علی» جوان شیعه میانماری است که پدرش از برادران اهل سنت و مادرش نیز شیعه است؛ او پس از مطالعه فراوان به حقانیت مکتب اهل‌بیت پی برده و در آرزوی دیدار مردی که خود او را شخصیت بزرگ جهان می‌نامد ...
کد خبر: ۲۱۲۲۸۶
۱۱:۲۰ - ۲۱ دی ۱۳۹۸

به گزارش «شیعه نیوز»،«محمد علی» طلبه مقطع کارشناسی دانشگاه جامعة‌المصطفی از کشور میانمار گفت: پدر من سنی و مادرم شیعه است و من نیز مسلمانی با مذهب سنی متولد شدم.

وی درباره انگیزه شیعه شدنش گفت: من به دلیل علاقه زیاد به مسائل دینی، کتاب‌های بسیاری در حوزه دین و قرآن مطالعه می‌کردم. با مطالعه این کتاب‌های گوناگون، به حقانیت مذهب تشیع پی بردم و شیعه شدم تا جایی که پس از سپری کردن دوران مدرسه برای ادامه تحصیل به «مدرسه علمیه امیرالمؤمنین( علیه السلام )» در میانمار رفتم و به مدت سه سال در آنجا به تحصیل مشغول بودم.

این مسلمان میانماری با اشاره به بازدید نمایندگان جامعةالمصطفی( صلی الله علیه و آله و سلم ) از مدرسه علمیه «امیرالمؤمنین» اظهار داشت: در بازدیدی که نمایندگان از مدرسه ما داشتند من پس از مصاحبه و گزینش موفق به پذیرش در دانشگاه جامعةالمصطفی قم شدم و به ایران آمدم.

وی در خصوص تفاوت فعالیت‌های قرآنی میانمار با ایران خاطرنشان کرد: میانمار حدود 60 میلیون جمعیت دارد که بیشتر این جمعیت وهابی هستند به طوری که تعداد افرادی که مذهب تشیع را برگزیدند کمتر از 8 هزار نفر است از این سو در میانمار به مسائل مذهبی و قرآنی توجه کمتری می‌شود.

راهبان بودایی از تسلط مسلمانان در میانمار واهمه دارند

محمد علی اظهار داشت: در میانمار بودایی‌ها و راهبان از تسلط مسلمانان به کشور واهمه دارند به همین دلیل پیوسته علیه مسلمانان تبلیغات منفی می‌کنند و دست به کشتار می‌زنند.

این طلبه مسلمان با اشاره به فعالیت‌های قرآنی در ایران ادامه داد: این نمایشگاه که با عنوان «قرآن» در ایران برگزار می‌شود از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و من تاکنون چنین فعالیتی را در هیچ جای دنیا ندیده‌ام.

وی با بیان اینکه مردم ایران مردمی آگاه و با بصیرت هستند و فعالیت‌های قرآنی در ایران بسیار گسترده است، افزود: مردم ایران خوب و دلسوزِ هم‌نوع خود هستند اما برخی افراد رفتاری مناسب با اصول دین از خود نشان نمی‌دهند که این امر باعث خدشه‌دار شدن برخی فعالیت‌های مذهبی در ایران می‌شود.

آرزو دارم آقای خامنه‌ای را ببینم

این طلبه میانماری با اشتیاق درباره علاقه خود به دیدار با رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و گفت: آرزو دارم روزی این شخصیت بزرگ دنیا را از نزدیک ببینم و اگر این توفیق نصیب من شود از خداوند منان بیش از پیش سپاسگزاری می‌کنم.

محمد علی در حالی‌که اشک در چشمانش حلقه زده بود، گفت: من علاقه خاصی به آقای خامنه‌ای دارم به طوری که اگر رهبر معظم جهان اسلام بگوید بمیر، می‌میرم.

وی گفت: من می‌خواهم تا مقطع کارشناسی ارشد در ایران درس بخوانم تا به مسائل دینی مسلط شوم و زمانی که به میانمار برگشتم بتوانم افراد زیادی را به دین اسلام دعوت کنم تا مردم میانمار هم از کوچک و بزرگ همچون ایرانیان با قرآن آشنا شوند و موج بیداری اسلامی در کشورم تسری یابد

منبع: FARS NEWS
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: