۱

آغاز استقلال منطقه کردستان و تجزیه عراق

سناتور جمهوری‌خواه آمریکایی در واکنش به مصوبه پارلمان عراق درباره اخراج نیروهای آمریکایی اعلام کرد اکنون زمان آن است که شمال عراق به کردستانی کاملا مستقل تبدیل شود.
کد خبر: ۲۱۱۶۲۲
۱۲:۵۵ - ۱۶ دی ۱۳۹۸

به گزارش «شیعه نیوز»، مارکو روبیو، سناتور جمهوری‌خواه مجلس سنای آمریکا در واکنش به مصوبه پارلمان عراق مبنی بر اخراج نیروهای نظامی آمریکا از این کشور در پیامی توییتری نوشت: «شاید اکنون زمان آن است که آنچه که اکنون در شمال عراق واقع شده، به کردستانی کاملا مستقل تبدیل شود.»

دیروز (یکشنبه) طرحی در پارلمان عراق تصویب شد، که بر لزوم اقدام دولت برای پایان دادن به حضور نیرو‌های آمریکایی در عراق تاکید می‌کند.

پارلمان عراق خواستار اقدام برای پایان دادن به حضور تمام نیروهای خارجی در خاک عراق، لغو درخواست کمک‌ از ائتلاف بین‌المللی مبارزه با داعش، منع استفاده نیروهای خارجی از حریم هوایی عراق به هر دلیلی، شکایت از آمریکا به شورای امنیت سازمان ملل متحد و نیز انحصار تسلیحات در دست دولت عراق شد.

عراق روز یکشنبه و درپی حمله تروریستی آمریکا به کاروان الحشد الشعبی و ترور سپهبد سلیمانی و هم‌رزمان شهید ایشان، شکایت خود را روانه شورای امنیت سازمان ملل کرد.

وزارت خارجه عراق همچنین مراتب شدید اعتراض را به سفیر آمریکا در بغداد ابراز کرد.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
نظرات بینندگان
ناشناس
United States
۲۰:۴۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۷
تکلیف ایالات دموکرات چه میشود؟
چرا جور زیاده‌خواهی جمهوریخواهان را بکشند؟
آیا بهتر نیست مستقل و خودمختار شده، سرنوشت خود را بدست دیگران نسپارند؟