۰

مخالفت حزب «بارزانی» با درخواست اخراج نیروهای آمریکایی از عراق

حزب دموکرات کردستان عراق از حضور نظامیان آمریکایی در خاک این کشور دفاع و اعلام کرد که عراق به این نیروها نیاز دارد.
کد خبر: ۲۱۰۸۴۷
۱۰:۵۶ - ۱۱ دی ۱۳۹۸

به گزارش «شیعه نیوز»، «ریبین سلام» عضو حزب دموکرات کردستان عراق، موضع این حزب را در قبال تداوم حضور نیروهای آمریکایی در کشورش در شرایط کنونی و در واکنش به فراخوان «مقتدی الصدر» رهبر جریان صدر مبنی بر یکپارچه کردن صفوف برای اخراج این نیروها (+) اعلام کرد.

به نوشته پایگاه خبری «المسلة»، وی گفت: داعش همچنان خطری برای اوضاع امنیتی کشور بویژه در مناطق مورد منازعه به شمار می‌رود و اگر حضور نیروهای آمریکایی در پایگاه K1 در کرکوک نباشد، این شهر طی چند ساعت سقوط می‌کند.

وی افزود: اگر اخراج نیروهای آمریکایی از عراق تصویب شود، این قانون کلیه نیروهای خارجی حاضر در عراق را نیز شامل خواهد شد. ما سیاست یک بام و دوهوا و کشاندن عراق به جنگی را که به ما هیچ ارتباطی ندارد، رد می‌کنیم. ما به ایران و آمریکا به یک‌اندازه احترام می‌گذاریم، هیچ کدام از آنها را بر دیگری برتری نمی‌دهیم.

این نماینده حزب «مسعود بارزانی» رئیس سابق منطقه کردستان، گفت که این حزب تداوم حضور آمریکایی‌ها در عراق را به دلیل نیاز کشور، ضروری می‌داند.

این در حالی است که در پی تجاوز هوایی اخیر آمریکا به مقرهای الحشد الشعبی در استان الانبار، مقتدی الصدر رهبر جریان صدر، خواستار یکپارچه شدن صفوف عراق برای اخراج «اشغالگران آمریکایی» شد و هشدار داد که وی اجازه نخواهد داد عراق به کانون تسویه حساب‌های سیاسی و نظامی تبدیل شود.

وی طی پستی در توئیتر نوشت: «پیش‌تر درباره سرانجام کشانده شدن عراق به کشمکش‌های منطقه‌ای و بین‌المللی هشدار داده بودیم و گفتیم که عراق و ملت آن دیگر تحمل چنین رفتارهای احمقانه را ندارد».

وی افزود: «امروز ما آماده اخراج اشغالگر از راه‌های دیپلماتیک و قانونی هستیم، پس آیا کسی است که ما را یاری کند؟»

نیروهای آمریکایی که در سال ۲۰۱۱ تحت فشار افکار عمومی و اعتراضات مردم عراق، مجبور به ترک خاک این کشور شده بودند، در سال ۲۰۱۴ به بهانه مبارزه با داعش در قالب یک ائتلاف بین‌المللی موسوم به ضد داعش، بار دیگر وارد عراق شدند تا اهداف آمریکا در منطقه را پیگیری و محقق سازند.

منبع: FARS NEWS
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: