۰

حضور عاشقان اهل‌بیت ( علیهم السلام ) در سوریه هم‌زمان با ولادت عمه سادات

این روزها حرم حضرت زینب ( سلام الله علیها ) در آستانه ولادت این بانوی دشت کربلا با حضور عاشقان اهل‌بیت ( علیهم السلام ) حال و هوای متفاوتی دارد.
کد خبر: ۲۱۰۶۲۷
۱۱:۳۲ - ۱۰ دی ۱۳۹۸

به گزارش «شیعه نیوز»، در آستانه ولادت حضرت حضرت زینب ( سلام الله علیها )، جمعی از عاشقان اهل‌بیت ( علیه السلام ) با حضور در سوریه به زیارت عمه سادات مشرف شدند.

در این بین گروهی از خادمان حرم حضرت زینب ( سلام الله علیها ) نیز برای ولادت عمه سادات در سوریه حضور یافتند و علاوه بر غبارروبی و عطرافشانی، مقدمات گل آرایی حرم حرم این بانوی دشت کربلا را فراهم ساختند.

این روزها در آستانه ولادت حضرت زینب ( سلام الله علیها ) حرم مطهر ایشان حال و هوای متفاوتی دارد. به طوری که زائرانی از کشورهای مختلف با حضور در سوریه به زیارت حرم عمه سادات مشرف شده و در فضای روحانی این مکان مقدس به راز و نیاز می‌پردازند.

در گوشه‌ای از حرم مطهر زائران ایرانی که بعد از سال‌ها انتظار دوباره فرصت زیارت حرم حضرت زینب ( سلام الله علیها ) را پیدا کردند، با برپایی حلقه‌های معرفتی به مدیحه‌سرایی می‌پردازند. بوی اسپند نیز در سراسر حرم حضرت زینب ( سلام الله علیها ) می‌پیچد و یاد و خاطره شهدا را زنده می‌کند.

حسن نوری یکی از زائران حرم حضرت زینب ( سلام الله علیها ) که برای نخستین بار به این سفر معنوی مشرف شده‌ است به خبرنگار فارس می‌گوید: چندین بار تاکنون به کربلا مشرف شده‌ام و برایم تل زینبیه جایگاه خاصی داشت، به طوری که در هر بار زیارت حرم امام حسین ( علیه السلام ) به این مکان مقدس نیز می‌رفتم و به یاد غربت و سختی‌های حضرت زینب ( سلام الله علیها ) در دشت کربلا اشک می‌ریختم و دعا می‌کردم تا روزی بتوانم به سوریه نیز مشرف شوم.

وی در حالی که یک شاخه گل طبیعی از حرم حضرت زینب ( سلام الله علیها ) در دست دارد، با بیان اینکه اذان مغرب و عشا در حرم حضرت زینب ( سلام الله علیها ) حال من را دگرگون می‌کند، می‌افزاید:خدا را شاکرم که با نابودی داعش و رشادت‌های شهدای مدافع حرم راه سوریه برای ایرانیان هم باز شد و ما می‌توانیم در امنیت به زیارت حضرت زینب ( سلام الله علیها ) بپردازیم. مخصوصا در آستانه ولادت ایشان که ساید آرزوی بسیاری از عاشقان اهل بیت ( علیه السلام ) باشد.

در ادامه کلیپی از حال و هوای حرم حضرت زینب ( سلام الله علیها ) و حضور گروه ایرانی در آستانه ولادت حضرت زینب ( سلام الله علیها ) را مشاهده می‌کنید؛

پنج جمادی الاول مصادف با ۱۱ دی‌ماه ولادت حضرت زینب ( سلام الله علیها ) است که کاروان‌های ایرانی امسال پس از سال‌ها انتظار در این روز باشکوه به سوریه مشرف شد‌ه‌اند.

 

منبع: FARS NEWS
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: