۰

مدافعان «همجنس‌گرایی»، آن‌را غریزه‌ای طبیعی در برخی انسان‌ها دانسته که نباید سرکوب شود و نیز معتقدند که «همجنس‌بازی» و «همجنس‌گرایی» از هم متفاوت‌اند. نظر شما چیست؟

اختلاف چندانی میان همجنس‌گرایی و همجنس‌بازی نیست؛ زیرا...
کد خبر: ۲۱۰۴۴۶
۱۲:۴۴ - ۰۹ دی ۱۳۹۸

شیعه نیوز:
پرسش
مدافعان حقوق همجنس‌گرایان و خود همجنس‌گرایان معتقدند که کلمات «همجنس‌بازی» و «همجنس‌گرایی» دارای معنای متفاوت از هم می‌باشند. آنها معتقدند «همجنس‌گرا» فردی است که به یکی از دلایل ژنتیکی، بیولوژیکی، آناتومیکی یا روانی محیطی یا هر دلیل دیگری از لحظه تولد دارای میل به لذت و زندگی مشترک با جنس موافق است. همچنین معتقدند «همجنس‌گرایی» بیماری یا انحراف نبوده و قابل درمان نمی‌باشد. و در مورد «همجنس‌باز» معنای بچه باز یا تنوع طلب یا انحراف و بیماری و... را به کار می‌برند. همجنس‌گرایان بر این باورند که در ادیان مختلف از جمله اسلام و مسیحیت «همجنس‌بازی» گناه شناخته شده و مجازات دارند و حتی داستان قوم حضرت لوط( علیه السلام ) را مربوط به همجنس‌بازان می‌دانند ولی برای «همجنس‌گرایی» معتقدند در کتاب‌های مقدس از جمله قرآن حرفی از آنها به میان نیامده است. حتی گروهی از آنها به دلایل ذکر شده فوق و تفاوتی که برای «همجنس‌گرا» و «همجنس‌باز» قائلند نتیجه می‌گیرند که خدایی وجود ندارد، بلکه اگر وجود داشت در یکی از ادیان یا کتاب‌های مقدس نامی از «همجنس‌گرایان» می‌آورد، در حالی‌که به نظر آنها خدا آنها را از کودکی بدین گونه خلق کرده است و اختیاری برای انتخاب گرایش جنسی خود نداشتند، پس اگر خدا وجود داشت نامی از آنها ذکر می‌کرد و... حال از شما خواستارم مرحمت نموده و عدم تفاوت هم‌جنس‌گرا و همجنس‌باز را به صورت علمی و با توجه به موارد ذکر شده اثبات و شرح نمایید.
پاسخ اجمالی
پاسخ در چند مطلب بیان می‌شود:
1ـ اختلاف چندانی میان همجنس‌گرایی و همجنس‌بازی نیست؛ زیرا:
اولاً: همجنس‌گرایی، همجنس‌بازی و همجنس‌خواهی، اگرچه در ظاهر سه واژه متفاوت هستند، امّا در واقع به یک معنا می‌باشند که طرفداران آن برای فرار از بار منفی و قبحی که واژه «همجنس‌بازی» در جامعه دارد تلاش کرده‌اند تا واژه‌هایی را انتخاب کنند که دست‌کم بار منفی کمتری داشته باشد.
ثانیاً: بر همان اساس گفته شده؛ رفتار همجنس‌گرایانه نیز در غالب موارد به برقراری رابطه‌های جنسی هر چند اندک با فردی همجنس می‌انجامد، نهایتاً آن‌که افراد همجنس‌باز به افرادی گفته ‌شود که ترجیح می‌دهند مدّتی طولانی به فعالیت جنسی با افراد همجنس خود بپردازند.
این‌که در سال‌های اخیر، برای توصیف سبک زندگی همجنس‌گرایانه از اصطلاح «همجنس‌خواه» استفاده شده ‌است؛ زیرا باور بر این است که این اصطلاح نسبت به اصطلاح همجنس‌گرا و نیز همجنس‌باز بار منفی کمتری دارد. افراد زن و مردی که می‌خواهند جهت‌گیری جنسی همجنس‌گرایانه خود را به طور علنی ابراز کنند معمولاً از اصطلاح همجنس‌خواه استفاده می‌کنند.[1]
2ـ حتی با فرض پذیرش چنین اختلافی، و پذیرش این‌که همجنس‌گرایی، خصیصه‌ای ‌ذاتی در برخی انسان‌ها بوده و درمان‌پذیر نیست، باید بگوییم این‌که تمایلاتی ذاتی – هر چند شدید - اما خلاف اخلاق و دین در فردی باشد، گرچه ترک آن رفتار زشت را برای او دشوارتر می‌کند، اما این‌گونه نیست که انسان با داشتن چنین تمایلی مجبور به پیروی از خواسته‌اش بوده و این اجبار، مجوّزی برای ارتکاب گناه باشد، زیرا با این توجیه، افرادی که ذاتاً دارای تمایلات جنسی بیشتر از حد عادی و بسیار تنوع‌طلبانه نسبت به جنس مخالف هستند، باید در برابر تجاوزهای جنسی خود گناهکار بشمار نیایند و نیز افرادی که خشونتی بیش از دیگران در وجودشان نهفته است نباید در مقابل کشتن و آسیب‌رساندن به دیگران محاکمه و مجازات شوند و ...!
3ـ توجه به حدود و حکم رابطه دو همجنس؛ در این‌باره نمایه «دوستی و رابطه پسر با پسر و همخوابی»، سؤال 8967 را مطالعه کنید.

[1]. ر. ک: ویکی پدیا.

آیات مرتبط

سوره الأعراف (80) : وَلُوطًا إِذْ قَالَ لِقَوْمِهِ أَتَأْتُونَ الْفَاحِشَةَ مَا سَبَقَكُمْ بِهَا مِنْ أَحَدٍ مِنَ الْعَالَمِينَ
سوره الأعراف (81) : إِنَّكُمْ لَتَأْتُونَ الرِّجَالَ شَهْوَةً مِنْ دُونِ النِّسَاءِ ۚ بَلْ أَنْتُمْ قَوْمٌ مُسْرِفُونَ
سوره هود (78) : وَجَاءَهُ قَوْمُهُ يُهْرَعُونَ إِلَيْهِ وَمِنْ قَبْلُ كَانُوا يَعْمَلُونَ السَّيِّئَاتِ ۚ قَالَ يَا قَوْمِ هَٰؤُلَاءِ بَنَاتِي هُنَّ أَطْهَرُ لَكُمْ ۖ فَاتَّقُوا اللَّهَ وَلَا تُخْزُونِ فِي ضَيْفِي ۖ أَلَيْسَ مِنْكُمْ رَجُلٌ رَشِيدٌ
سوره هود (79) : قَالُوا لَقَدْ عَلِمْتَ مَا لَنَا فِي بَنَاتِكَ مِنْ حَقٍّ وَإِنَّكَ لَتَعْلَمُ مَا نُرِيدُ
سوره الحجر (68) : قَالَ إِنَّ هَٰؤُلَاءِ ضَيْفِي فَلَا تَفْضَحُونِ

T

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: