۶

اجرای طرح کنترل جمعیت اشتباه بزرگ کشور بود

دبیر ستاد سلول های بنیادی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: اجرای طرح کنترل جمعیت اشتباه بزرگی بود و امروزه باید برای فرزندآوری تلاش کنیم.
کد خبر: ۲۱۰۳۲۵
۰۸:۵۹ - ۰۹ دی ۱۳۹۸

به گزارش «شیعه نیوز»، دبیر ستاد سلول های بنیادی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: اجرای طرح کنترل جمعیت اشتباه بزرگی بود و امروزه باید برای فرزندآوری تلاش کنیم.

امیرعلی حمیدیه دبیر ستاد سلول های بنیادی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در مراسم رونمایی از بانک سلول بنیادی خون قاعدگی برای درمان ناباروری گفت: بزرگترین اشتباه دهه های اخیر کشور اجرای طرح کنترل جمعیت بود و امروز در این زمینه دچار مشکل شده ایم. از سوی دیگر مسئله ناباروری نیز در کشور به یک مشکل اساسی تبدیل شده است اما خوشبختانه مراکز درمانی کشور در تلاش برای حل این مشکل هستند.

وی افزود: پروژه درمان ناباروری به وسیله سلول های بنیادی خون قاعدگی شیوه ای است که به صورت قانونی انجام شده و مجوزهای رسمی آن از وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو گرفته شده است.

حمیدیه تصریح کرد: سال گذشته در کشور ژاپن از سلول های پوستی نیز برای تولید اسپرم و تخمک استفاده کردند. در این کشور توسعه یافته حتی در سنین بالا نیز برای فرزندآوری زوجین و حفظ نسل کشور تلاش می کنند.

وی با اشاره به رونمایی از بانک سلول های بنیادی خون قاعدگی اظهارداشت: این پروژه اقدامی بزرگ است و امیدواریم تا پنج سال آینده مسئولین بنیاد ابن سینا برای درمان ناباروری از طریق روش آی بی اس در جهت تولید اسپرم و تخمک اقدام کنند.

منبع: MEHR NEWS
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۶
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۱۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۹
همان موقع مرحوم آیت اله سید محمد حسین حسینی طهرانی کتابی در همین زمینه بنام کاهش جمعیت مسلمین .... الخ . چرا به این کتاب و نوشته های آن توجهی نشد . چرا وقتی انتقادی صورت می گیرد برخورد مسئولانه با آن صورت نمی گیرد .
همان موقع این آقای شیخ یوسف صانعی چه جنجالی درست کرده بود که زیاد شدن جمعیت خطر امنیتی برای کشور ایجاد می کند .
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۴۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۰
همین الآن هم در حال تندروی هستید
نه اشتباه با اشتباه اصلاح میشود و نه ملّت موش آزمون و خطا
جمعیت افریقا از اکثر قدرتها بیشتر است
ناشناس
Canada
۱۸:۴۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۰
عَنْ ثَوْبانَ مَوْلا رَسولِ اللَّهِ عَنْه صَلَّا اللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ، قالَ: «يوشِکُ الْأُمَمُ أَنْ تَتَداعا عَلَيْكُمْ كَما تَداعَا الْأَكَلَةُ إلا قَصْعَتِها» قيلَ: أَ وَ مِنْ قِلَّةٍ نَحْنُ يَوْمَئِذٍ؟ قالَ: «بَلْ أَنْتُمْ كَثيرٌ، وَ لاكِنْ غُثاءٌ كَغُثاءِ السَّيْلِ، وَ لَتُنْزَعَنَّ الْمَهابَةُ مِنْكُمْ، وَ لَيُقْذَفَنَّ الْوَهْنُ فی قُلوبِكُمْ» قالو: وَ مَا الْوَهْنُ؟ قالَ: «حُبُّ الدُّنْيا وَ كَراهِيَةُ الْمَوْتِ» (التشریف بالمنن فی التعریف بالفتن ج1 ص373)
از ثوبان (آزادۀ پیمبر) از رسول خدا (ص) که فرمود: چیزی نمانده که امّت‌ها، یکدگر را بر شما دعوت کنند چنانکه خورندگان، یکدگر را بر خوراک دعوت کنند؛ پرسیدند: آیا از کمی ما در آن‌ روز است؟ فرمود: شما بسیارید ولی مانند خاشاک روی سیل اید؛ شکوه از شما کنده خواهد شد و سستی در دلهاتان افکنده؛ پرسیدند: آن سستی کدام است؟ فرمود: دنیادوستی و ناخشنودی از مرگ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۴۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۱
ايران با اين وضعيت اقتصادي و سياست نا كار آمد جا براي كسي نگذاشته آينده نامعلوم كساني كه در جامعه هستند در سختي زندگي مي كنند.
عبدالله مومن
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۵۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۲
عامل این کار که غریق استخر فرح بود
عبدالحسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۵۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۲
نه عامل این کار افزایش فاصله طبقاتی و از سوی دیگر ترویج مصرف گرائی واشرافیت گرائی و عدم رونق کسب وکار و میدان دادن زیاد به زنان در جمهوری اسلامی می باشد در همین کشور عراق زنان بعد بیس سال زندگی اغلب می روند برای شوهر خودشان زن دوم می گیرند که بچه هایش زیاد شود