۰
با انتقاد از حبس شیخ زکزاکی؛

جنبش شیعیان نیجریه بیانیه جدید منتشر کرد

جنبش اسلامی شیعیان نیجریه با صدور بیانیه‌ای ضمن تأکید بر اینکه شیخ زکزاکی تنها به دلیل عقاید مذهبی در زندان است، مجرم‌خواندن وی از سوی وزیر اطلاع‌رسانی این کشور را محکوم کرد.
کد خبر: ۲۰۹۶۹۹
۱۶:۱۲ - ۰۴ دی ۱۳۹۸

به گزارش «شیعه نیوز»، در پی اظهارات لای محمد، وزیر فرهنگ و اطلاع‌رسانی نیجریه در مخالفت با ادعای آمریکا درباره نقض آزادی‌های مذهبی در این کشور و ادعای لای محمد مبنی بر اعلام جرم کیفری برای شیخ ابراهیم زکزاکی، رهبر جنبش اسلامی شیعیان نیجریه، ابراهیم موسی سخنگوی این جنبش با صدور بیانیه‌ای این اظهارات را محکوم کرد.

در این بیانیه تأکید شده است: رهبر جنبش اسلامی نیجریه تنها به دلیل عقاید مذهبی در زندان به سر می‌برد و اگر کسی باید به اتهام جرائم کیفری و ارتکاب جنایت مجازات شود، مقامات بلند پایه دولت هستند.

این مقامات بیش از هزار غیر نظامی بیگناه را کشته و در گورهای دسته جمعی دفن کردند و تمام قدرت حکومت را برای پنهان‌کردن حقیقت به کار بردند تا روند اجرای عدالت را متوقف کنند.

به شهادت سازمان‌های حقوق بشری منطقه‌ای و بین‌المللی از قبیل دیدبان حقوق بشر، عفو بین‌الملل و کمیسیون حقوق بشر اسلامی همه قساوت‌هایی را که درباره اعضای جنبش اسلامی و رهبری آن صورت گرفته، صرفاً به دلیل اعتقادات مذهبی بوده است.

در این بیانیه همچنین آمده است که نقض آزادی و فشار بر پیروان مذاهب در نیجریه حقیقت داشته و دولت نمی‌تواند با دروغ‌گویی آن را کتمان کند.

سخنگوی جنبش اسلامی شیعیان نیجریه در پایان از دولت خواست هر چه زودتر به بازداشت غیر قانونی رهبر این جنبش و همسرش پایان دهد.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: