۰
رئیس پلیس راه راهور ناجا اعلام کرد:

نقش همیاران پلیس در کاهش تخلفات

رئیس پلیس راهور ناجا با بیان این مطلب که همیاران پلیس ۱۸ درصد در کاهش تخلفات نقش داشتند به تعداد رانندگان قانون‌مدار کشور اشاره و بیان داشت: ۹۹ درصد رانندگان در کشور قانون‌مدار هستند.
کد خبر: ۲۰۹۱۲۱
۰۹:۲۹ - ۰۲ دی ۱۳۹۸

به گزارش «شیعه نیوز»،مراسم اختتامیه اولین جشنواره فرهنگ رانندگی و انضباط ترافیکی پلیس راهور ناجا با موضوعات سرعت غیرمجاز، سبقت غیرمجاز، خستگی و خواب آلودگی و عدم توجه به جلو، در بخش های فیلم کوتاه، عکس ، موشن گرافی و گزارش خبری به همت معاونت اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور پیش از ظهر امروز در سالن همایش های نورالرضا(ع) شهرک آزمایش برگزار شد.

مراسم اختتامیه جشنواره فرهنگ رانندگی و انضباط ترافیکی باحضور سردار هادیانفر رئیس پلیس راهور ناجا ، هنرمندان ، اصحاب رسانه ، همیاران پلیس و سایر اقشار مختلف مردمی برگزار شد و از برگزیدگان جشنواره تقدیر به عمل آمد.

سردار سیدکمال هادیان‌فر در حاشیه این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مدافع وطن به اهداف پلیس برای برپایی جشنواره فراتر پرداخت و اظهار داشت: افزایش مشارکت اجتماعی، تسهیل و ایمنی در تردد و توسعه این حوزه با همکاری مردم و همه دستگاه‌ها از جمله موارد مدنظر پلیس راهور است.

رئیس پلیس راهور ناجا با بیان این مطلب که همیاران پلیس ۱۸ درصد در کاهش تخلفات نقش داشتند به تعداد رانندگان قانون‌مدار کشور اشاره و بیان داشت: ۹۹ درصد رانندگان در کشور قانون‌مدار هستند.

وی گفت: پلیس ۱۱ سال تصادفات را تحلیل کرد به خصوص در سال‌های ۹۵، ۹۶ و ۹۷ و در این تحلیل به این نتیجه رسیدیم که ۸۸ هزار نفر راننده پرخطر در طول ۳ ساله داشته‌ایم که کمتر از یک درصد آمار را تشکیل می‌دهند.

سردار هادیان‌فر به نقش جدی ۳۳ سازمان در کاهش تصادفات رانندگی پرداخت و گفت: بنابر تأکید مقام معظم رهبری در این خصوص که باید به حداقل تعداد جانباختگان در تصادفات برسیم پلیس راهور تمام تلاش خود را می‌کند تا کاهش تصادفات را در کشور داشته باشیم.

رئیس پلیس راهور ناجا به آمار تصادفات در سال ۸۵ پرداخت و خاطرنشان کرد:‌ در آن سال‌ها ۲۷ هزار نفر در جاده‌ها به علت تصادفات رانندگی جان می‌باختند و ۴۰۰ هزار نفر مجروح و معلول داشتیم.

وی در خصوص نهادینه شدن فرهنگ بستن کمربند ایمنی گفت: در آن سال‌ها که طرح کمربند ایمنی را شروع کردیم با استقرار نیروهای فیزیکی از یگان‌های مختلف و اعمال جریمه در صدد اجرای این طرح بودیم اما خیلی نهادینه نشد و با حضور هنرمندان، صدا و سیما و سینماگران توانستیم این کار را عملی کنیم چرا که با تأثیر نوشته‌ها و حرکت هنرمندان و هنرپیشگان این فرهنگ در کشور نهادینه شد تا جایی که ۹۹ درصد رانندگان کمربند ایمنی را می‌بندد و به موجب آن تصادفات کاهش یافته است.

منبع: MEHR NEWS
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: