۰

استقبال مردم سامرا از زائران حرمین عسکرین(ع) مثال‌زدنی است

شیخ عباس احمد حسن، ضمن تأکید بر نقش مهم مرجعیت دینی عراق در تقویت وحدت میان شیعیان و اهل سنت این کشور، تصریح کرد: استقبال مردم سامرا از زائران حرمین عسکرین(ع) مثال‌زدنی است.
کد خبر: ۲۰۸۷۹۴
۱۱:۵۹ - ۳۰ آذر ۱۳۹۸

به گزارش «شیعه نیوز»، شیخ عباس احمد حسن، از علمای اهل‌سنت عراق و امام و خطیب مسجد جامع «عبدالله بن عمر» استان «صلاح‌الدین» این کشور، در گفت‌و‌گو با ایکنا با بیان این مطلب گفت: من در نزدیکی شهر سامرا زندگی می‌کنم و با وجود این که ساکنان این شهر از پیروان مذهب اهل‌سنت هستند، اما از قدیم‌الایام شاهد حضور زائران حرمین عسکرین و استقبال از آن‌ها در این منطقه بوده‌ام.

وی افزود: با وجود توطئه‌های گسترده دشمنان برای اختلاف‌افکنی میان شیعیان و اهل‌تسنن، استقبال ساکنان اهل‌سنت سامرا از زائران حرمین عسکرین نسبت به گذشته تغییری نکرده و به لطف خداوند همچنان شاهد پذیرایی از زائران و استقبال از آن‌ها در این منطقه هستیم.

شیخ عباس احمد حسن در ادامه به بحران‌های کنونی جامعه عراق اشاره کرد و گفت: مردم این کشور در دوره‌های مختلف بحران‌های زیادی را پشت سر گذاشته‌اند، اما اشغال مناطقی از عراق از سوی داعش در سال ۲۰۱۴ میلادی از سخت‌ترین چالش‌های این کشور بوده است.

وی با بیان این که اشغال بخش‌هایی از عراق از طرف داعش هزینه‌های زیادی به مردم این کشور تحمیل کرد، گفت: مسئله داعش تأثیر بدی بر زندگی مردم این کشور به‌ویژه مناطق اشغال‌شده گذاشت و تأثیر این بحران سه‌ساله سبب شد که بسیاری از مردم شغل خود را از دست بدهند و در تأمین معیشت خود و پیداکردن کار و شغل با مشکل روبه رو شوند.

این عالم اهل‌سنت عراقی در ادامه اظهار کرد: اشغال مناطقی از عراق از جمله استان‌های نینوا، صلاح‌الدین، الانبار و... در سال ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۷ میلادی از سوی تکفیری‌های داعش سبب شد که حکومت عراق بسیاری از بودجه خود را در این راه صرف کند.

وی در ادامه با اشاره به این که دولتمردان باید میان تأمین زندگی و معیشت مردم و دفع خطرات و توطئه‌های خارجی که یک خطر جدی به شمار می‌رود، توازن ایجاد کنند، گفت: نابودی داعش برای حفظ امنیت و ثبات کشور بسیار مهم است، اما رسیدگی به معیشت مردم نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

شیخ عباس احمد حسن در بخش دیگری از این گفت‌وگو به ارتباط شیعیان و اهل سنت در جامعه عراق اشاره کرد و گفت: حقیقت این است که بعد از پیروزی بر داعش، همگرایی و انسجام قابل ملاحظه‌ای میان پیروان ادیان و مذاهب این کشور از جمله شیعیان و اهل سنت در عراق به وجود آمده است.

خطیب مسجد عبدالله بن عمر در پایان با تأکید بر جایگاه مرجعیت دینی عراق در وحدت و همدلی‌ عراقی‌ها و حفظ کشور از فتنه‌ها، تصریح کرد: صدور فتوای جهاد کفایی از سوی آیت‌الله سیستانی آرامش خاصی را در قلوب اهل‌سنت عراق ایجاد کرد.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: