۰

۹۰ قلم مکمل ورزشی قاچاق کشف شد

کارشناس واحد نظارت و ارزیابی فرآورده های طبیعی، سنتی و مکمل دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: ۹۰ قلم مکمل ورزشی قاچاق و دست ساز تقلبی توسط کارشناسان دانشگاه کشف و به انبار معاونت غذا و دارو منتقل شد.
کد خبر: ۲۰۸۰۸۶
۱۴:۳۹ - ۲۵ آذر ۱۳۹۸

به گزارش «شیعه نیوز»، ساره جلویان افزود: پیرو شکایت مردمی مبنی بر فروش مکمل های ورزشی قاچاق و دست ساز در یک فروشگاه، بازرسان معاونت غذا و دارو به محل واقع در یکی از پاساژهای تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی مراجعه و اقلام غیرمجاز را جمع آوری کردند.

وی با اشاره به این که پرونده تخلف این فروشگاه برای بررسی بیشتر به مراجع قضایی ارسال شد، توصیه کرد: تنها مکان عرضه هرگونه مکمل اعم از تغذیه ای و ورزشی، داروخانه است؛ بنابراین خرید مکمل از مکانی غیر از داروخانه می تواند خطرآفرین باشد.

سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز پیش تر بر لزوم برخورد قاطع با قاچاق محصولات و مکمل های ورزشی تاکید کرده و گفته بود این موضوع یک فرآیند همیشگی، قاطع و بدون اغماض است.

روند تولید، بسته بندی و کارایی محصولات و مکمل های ورزشی تولید داخل تحت نظارت و پایش است از این رو با اطمینان بیشتر می توان نسبت به مصرف آن مبادرت ورزید در حالی که مکمل های قاچاق هیچ نظارتی و در نتیجه تضمینی برای مصرف ندارد.
تحریم های اقتصادی و ایجاد محدودیت برای نقل و انتقالات بانکی ابراز داشت: این رویکرد می تواند زمینه ایجاد قاچاق بیشتر را فراهم کند و لازم است جامعه درباره آن هوشیارتر عمل کند، تحریم ها دسترسی بیماران به دارو را با مشکل مواجه می کند و در شرایط تحریم و جنگ اقتصادی ممکن است بازار سیاه و قاچاق دارو و تجهیزات پزشکی و مکمل های ورزشی رونق بیشتری بگیرد و به سلامت مردم به طور مستقیم آسیب برساند.

منبع: IRNA
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: