۰

27 میلیون روستایی تحت پوشش خدمات مراقبت‌های بهداشتی قرار دارند

قائم‌مقام معاونت بهداشت گفت: در حال حاضر 27 میلیون نفر از ساکنان روستا و یک میلیون و 200 هزار نفر از جمعیت عشایر تحت پوشش مراقبت‌های بهداشتی قرار گرفته‌اند.
کد خبر: ۲۰۷۸۹۴
۱۵:۰۵ - ۲۴ آذر ۱۳۹۸

به گزارش «شیعه نیوز»،  جعفر صادق تبریزی قائم‌مقام معاونت بهداشت وزارت بهداشت در مراسم گرامیداشت پوشش همگانی سلامت با بیان اینکه یکی از اهداف وزارت بهداشت دسترسی تمام آحاد جامعه به مراقبت‌های سلامت و بهداشت است،‌ اظهار داشت: متأسفانه طی سال‌های اخیر کشورها به سمت تجاری‌سازی نظام سلامت،‌ داروها و بیمارستان‌ها حرکت کرده‌اند و به این موضوع به عنوان یک صنعت نگاه می‌کنند اما امروزه با دستور سازمان جهانی بهداشت، اصلاحاتی در حال انجام بوده که بر این اساس اهداف هفده‌گانه‌ای در قالب توسعه پایدار نظام سلامت در کشورها پیاده‌سازی و اجرا خواهد شد.

وی با بیان اینکه محافظت از مردم، کاهش پرداختی از جیب، اصلاح ساختارها و اولویت‌بندی خدمات و ارتقای کیفیت آنها از جمله اقداماتی است که در نظام مراقبت‌های بهداشتی در راستای ارتقای این خدمات صورت گرفته است،‌ اظهار داشت: در زمینه مراقبت‌های بهداشتی و پوشش همگانی سلامت 27 میلیون نفر از ساکنین روستا به یک میلیون و 200 هزار نفر از جمعیت عشایر طی سال‌های اخیر تحت پوشش بیمه قرار گرفته‌اند و همچنین 56 میلیون نفر از جمعیت شهری و 11 میلیون حاشیه‌نشین تحت پوشش بیمه همگانی سلامت و مراقبت‌های بهداشتی قرار دارند.

تبریزی با بیان اینکه تا سال 96، 9.5 میلیون نفر از جمعیت کشور به صورت رایگان تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفته‌اند، تصریح کرد: تا به امروز 17 هزار و 945 خانه بهداشت راه‌اندازی شده و 3 هزار بهورز در این مراکز مشغول به ارائه خدمت هستند.

وی توضیح داد: در حال حاضر 2794 مرکز جامع سلامت روستایی، 5489 پایگاه سلامت شهری و 2723 مرکز جامع خدمات شهری راه‌اندازی شده‌اند و پوشش همگانی خدمات بهداشتی در روستاها به 98 درصد و در شهرها به 93 درصد رسیده است.

قائم‌مقام معاونت بهداشت وزارت بهداشت افزود: در حال حاضر 332 مرکز خدمات جامع سلامت در حاشیه شهرها راه‌اندازی شده و به مردم خدمات ارائه می‌دهند.

تبریزی اضافه کرد: هم اکنون 88 درصد از جمعیت شهری، 99 درصد روستاییان و 91 درصد عشایر همچنین 88 درصد از مردم حاشیه شهرها از خدمات بهداشتی استفاده می‌کنند.

وی با اشاره به اجرای طرح پزشک خانواده در استان‌های فارس و مازندران گفت: طرح پزشک خانواده در روستاها و شهرهایی که جمعیت آنها زیر 20 هزار نفر است اجرایی شده است.

منبع: FARS NEWS
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: