۱

واکنش ستاره آرسنال نسبت به سرکوب اویغورها

ستاره آرسنال ،کشورهای مسلمان را به خاطر سکوت در مقابل ستم هایی که علیه مسلمانان اویغور از سوی دولت چین انجام می شود،مورد انتقاد قرار داد.
کد خبر: ۲۰۷۶۹۳
۱۵:۳۰ - ۲۳ آذر ۱۳۹۸

به گزارش «شیعه نیوز»، «مسعود اوزیل»، بازیکن ترک تبار فوتبال که در تیم آرسنال بازی می‌کند خواستار حمایت جهانی از مسلمانان اویغور در چین شد و کشورهای مسلمان را به خاطر سکوت در مقابل جنایت هایی که از سوی دولت چین علیه اویغورها انجام می شود،مورد انتقاد قرار داد.

اوزیل در یک پیام توئیتری در این باره نوشت:قرآن ها به آتش کشیده می شوند،مسجد بسته می شوند،مدارس اسلامی تعطیل می شوند،علمای مسلمان یک به یک کشته می شوند و برادران مسلمان ما به اجبار به اردوگاه ها فرستاده می شوند اما مسلمانان در دیگر نقاط جهان ساکت هستند و صدایی از آنها در این زمینه شنیده نمی شود.

وی افزود: آنچه سال ها بعد به یاد آورده خواهد شد بیشتر از شکنجه مسلمانان از سوی ستمگران،سکوت دیگر مسلمانان در قبال این ظلم خواهد بود.

چین با محکومیت روزافزون بین المللی به خاطر تشکیل اردوگاه هایی در سین کیانگ مواجه شده است که برای مسلمانان تبدیل به زندان شده اند.

کارشناسان و گروه های حقوق بشری می گویند که بیش از یک میلیون مسلمان اویغور و دیگر اقلیت های مسلمان در چین در این اردوگاه ها مورد شکنجه قرار دارند.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۳
درود بر شرف مسعود اوزیل که با شجاعت چین فاشیست و جنایتکار را محکوم کرد کاش سلبریتی های ماهم یاد بگیرند و از انسان به خاطر انسان بودنش حمایت کنند نه قوم و نژاد