۰

انتقاد از بی بی سی به سبب عدم گزارش اسلام هراسی در حزب محافظه کار انگلیس

شورای مسلمانان بریتانیا با ارسال نامه ای به مدیرکل شبکه خبری بی بی سی، از این رسانه انگلیسی به خاطر سهل انگاری در پوشش خبری مرتبط با اسلام هراسی در حزب محافظه کار انتقاد کرد.
کد خبر: ۲۰۷۶۸۷
۱۵:۱۰ - ۲۳ آذر ۱۳۹۸

به گزارش «شیعه نیوز»، شورای مسلمانان بریتانیا، بزرگترین سازمان اسلامی در این کشور، از شبکه خبری بی بی سی به خاطر سهل انگاری در پوشش خبری مرتبط با اسلام هراسی در حزب محافظه کار انتقاد کرد.

نامه ای از سوی شورای مسلمانان بریتانیا به تونی هال، مدیر کل بی بی سی نوشته که در آن از عدم پوشش خبری قاطع و بی طرف این شبکه خبری اعتراض شده و خواسته شده که این شبکه نسبت به نژادپرستی و اسلام هراسی علیه مسلمانان عادلانه تر و بی طرف تر برخورد کند.

این نامه که توسط هارون خان، دبیرکل شورا نوشته شده، همچنین به اسلام هراسی گسترده و فراوان در هر دو ابعاد اجتماعی و تمامی سطوح حزبمحافظه کار اشاره کرده که اخیرا نگرانی های فراوانی را برای جامعه مسلمانان بریتانیا به همراه داشته است.

در این نامه آمده است: ناکامی در گزارش گسترده این مسئله در این انتخابات بی نهایت ناامیدکننده است. اکنون اسلام هراسی نه تنها در میان سیاستمداران بلکه در ابعاد اجتماعی و در خیابان ها به وضوح به چشم می خورد.

درادامه نامه آمده است: اسلام هراسی در حزب دولتی کشور ما، به چشم می خورد و بنابراین نگرانی شدیدیبرای مسلمانان بریتانیا به همراه داشته و ناکامی بی بی سی در گزارش آن و بی توجهی به عمق اسلام هراسی مسئله مهمی را در جامعه ایجاد کرده است.

گفتنی است جرایم نفرت محور در انگلستان و ولز تا 40درصد افزایش داشته اند و نسبت به سال های 2017-18 بالاترین سطح را داشته و بیش از نیمی از حملات با انگیزه مذهبی علیه مسلمانان بوده اند.

منبع: HAWZAH NEWS
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: