۱

ورود اولین کاروان زائران ایرانی به سوریه

اولین کاروان رسمی زائران ایرانی با استقبال نماینده رهبر معظم انقلاب در سوریه، وارد فرودگاه دمشق شد.
کد خبر: ۲۰۷۶۴۰
۱۱:۴۹ - ۲۳ آذر ۱۳۹۸

به گزارش «شیعه نیوز»، شب گذشته نخستین کاروان رسمی زائران ایرانی با استقبال آیت‌الله طباطبایی نماینده مقام معظم رهبری و تعدادی از مسئولان سوری و ایرانی وارد کشور سوریه شد.

طباطبایی در سخنانی ضمن خیر مقدم به زائران، بازگشایی مسیر زیارت و امنیت موجود را مدیون خون شهدای مدافع حرم دانست.

وی افزود: هشت سال پیش داعشیان در کوچه‌های اطراف حرم مطهر حضرت زینب (س) بودند و از ساختمان‌های اطراف حرم زائران را به شهادت می‌رسانند اما اکنون وجود منحوس آنها صدها کیلومتر آن طرف‌تر است.

نماینده رهبر معظم انقلاب در سوریه اظهار داشت: یادمان هست که وقتی هشت سال پیش در ایران گفتند حرم حضرت زینب (س) و حرم حضرت رقیه (س) در خطر است، چقدر از جوانان و هیئتی‌ها آمدند و به مسئولان می‌گفتند که اجازه بدهید تا ما برویم سوریه و از حرم‌ها دفاع کنیم.

طباطبایی ادامه داد: آن عزیزان آمدند تا کسی نتواند به حرم حضرت زینب (س) جسارت کند و من به‌عنوان شاهد می‌گویم که طی این سال‌ها حتی یک‌لحظه هم پرچم گنبد این حرم مطهر نیم‌ افراشته نشد و این از برکت خون شهداست.

تولیت مصلای حرم حضرت زینب (س) گفت: آن روزها دشمنان اهل بیت می‌خواستند که اثری از حضرت زینب (س) نماند اما امروز می‌بینیم که آنها رفتند اما حرم حضرت زینب (س) ماند و این تحقق آن جمله حضرت زینب است که می‌فرماید به‌خدا قسم نمی‌توانید نام ما را از بین ببرید.

طباطبایی در پایان با اشاره به نکاتی متذکر شد: اکنون در سوریه، با عزت از نام حضرت زینب (س) یاد می‌شود و این نام از با عزت‌ترین نام‌ها در این کشور است.

خاطر‌‌نشان می‌شود ثبت‌نام کاروان‌های زیارتی سوریه تحت نظارت سازمان حج و زیارت از نیمه آذر ماه امسال آغاز شده است.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
با 4میلیون هزینه ای که تعیین کرده اند شیوه بنی امیه را پیش گرفته اند تا اماکن مقدسه رونق نداشته باشد.