۰

سناتور آمریکایی خواستار بازنگری در روابط واشنگتن با عربستان شد

«رند پال» سناتور جمهوریخواه با تاکید بر «تعلیق فوری آموزش واحدهای نظامی سعودی» گفت که آمریکا باید در روابط خود با عربستان بازنگری کند.
کد خبر: ۲۰۷۴۹۸
۱۲:۵۲ - ۲۱ آذر ۱۳۹۸

به گزارش «شیعه نیوز»، «رند پال» سناتور جمهوریخواه با تاکید بر «تعلیق فوری آموزش واحدهای نظامی سعودی» گفت که آمریکا باید در روابط خود با عربستان بازنگری کند.

به گزارش تارنمای هیل، این سناتور ایالت کنتاکی چهارشنبه شب در توئیتی نوشت: تا زمانی که به پاسخ همه پرسش‌ها درباره حمله وحشتناک فلوریدا برسیم باید فوراً آموزش واحدهای نظامی سعودی را تعلیق کنیم. لازم است که در روابطمان با پادشاهی [سعودی] بازنگری کنیم.

یک دانشجوی عربستانی به نام ستوان دوم «محمد سعید الشمرانی» جمعه گذشته (۱۵ آذرماه) در پایگاه هوایی «پنساکولا» واقع در ایالت فلوریدا اقدام به تیراندازی کور کرد و ۳ هم‌دوره‌ آمریکایی‌ خود را کشت. خود او نیز هدف تیراندازی پلیس آمریکا قرار گرفت و کشته شد.

الشمرانی خلبان نیروی هوایی سعودی بود که در چارچوب برنامه نیروی دریایی ارتش آمریکا با کشورهای متحدش در پایگاه پنساکولای فلوریدا برای آموزش حضور داشت. حدود ۸۵۰ دانشجوی سعودی در مراکز آموزشی و دانشگاهی مرتبط با پنتاگون در حال فراگرفتن آموزش هستند.

به دنبال این حادثه، برخی مقام‌های آمریکایی از جمله «مت گیتس» نماینده جمهوریخواه ایالت فلوریدا در مجلس نمایندگان و «لیندسی گراهام» سناتور جمهوریخواه کارولینای جنوبی تأکید کردند که پنتاگون باید به طور موقت آموزش نیروهای سعودی را متوقف کند.
«دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا پس از این حادثه در توئیتی نوشت که با «سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه

سعودی تماسی تلفنی داشته و شاه سعودی بابت این حادثه تسلیت گفته است.
روابط ترامپ با سعودی‌ها همواره مورد انتقادهای شدید بوده؛ خصوصاً بعد از قتل «جمال خاشقچی» روزنامه‌نگار منتقد آل سعودی در کنسولگری عربستان در استانبول ترکیه، این انتقادها شدیدتر شده است.

منبع: IRNA
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: