۰

انتقاد احزاب ملی لبنان از اهانت به حزب‌الله

احزاب لبنان: حریری در این وضعیت اقتصادی و مالی خطرناک، مسئولیت‌های قانونی خود را رها کرده و شهروندان و افراد دیگر را مسئول اوضاع می داند.
کد خبر: ۲۰۷۳۰۹
۱۳:۱۴ - ۲۰ آذر ۱۳۹۸

به گزارش «شیعه نیوز»، اهانت کشیش کلیسای ارتدوکس به نام الیاس عودة به سید حسن نصرالله و حزب الله لبنان واکنش شخصیت ها و گروه های مختلف لبنانی را با خود به همراه داشت.

در ادامه این واکنش ها امروز نشست احزاب ملی لبنان در پایان نشست دوره ای خود ضمن بررسی اوضاع محلی و منطقه ای با صدور بیانیه ای سخنان الیاس عودة را محکوم کرد.

در این بیانیه آمده است: ما با تعجب روش برخورد نخست وزیر با تکالیف خود و سهل انگاری و سخن گفتن وی درباره نامزد شدن شخصیتی غیر از وی برای نخست وزیری و سنگ اندازی بر سر راه انتخاب نخست وزیر جدید را پیگیری می کنیم و مشاهده می کنیم که وی چگونه مردم خیابان یا نخست وزیران سابق لبنان را تحریک کرده و از جایگاه دارالافتاء سنی نیز در این راه سوء استفاده می کند و بر این باوریم گرچه قانون اساسی برای مشورت با نمایندگان پالمان مدتی را برای رئیس جمهور مشخص نکرده است، اما پناه بردن به طوایف در مسائل ملی مرتبط با قانون اساسی مسئله ای بسیار خطرناک است که می تواند به تخریب قانون اساسی و نهادهای لبنان و تقویت طایفه گرایی در لبنان منجر شود که همین می تواند مشکلات زیاد و طولانی مدتی را در لبنان ایجاد کند.

احزاب لبنان تاکید کردند: مسئله عجیب تر این است که حریری در این وضعیت اقتصادی و مالی خطرناک، مسئولیت های قانونی خود را رها کرده و شهروندان و افراد دیگر را مسئول اوضاع می داند و کشور را به سرنوشت نامعلوم و تعطیلی مؤسسات و حقوق کارگران و کوتاه شدن مدت زمان کار تهدید می کند.

شورای هماهنگی احزاب ملی لبنان در ادامه از تمام احزاب و شخصیت های ملی گرای لبنان خواست در این شرایط از مسئولیت پذیری بیشتری برخوردار بوده و برای تشکیل هرچه زودتر دولت و کابینه تلاش کنند و در این راه دست به دست هم دهند.

احزاب ملی لبنان در ادامه این بیانیه سخنان الیاس عوده کشیش کلیسای ارتدوکس علیه مقاومت و سید حسن نصرالله را محکوم کرده و آن را به سود دشمنان دانستند و افزودند: هدف از این سخنان تحریک مردم و ایجاد تفرقه است که این بر خلاف وظیفه و نقش یک روحانی دینی در دعوت به محبت و صلح و مهربانی است و سخنان کینه توزانه این شخص قبل از هر چیز موجب کاستن از ارزش خودش می شود، زیرا کلیسا از چنین فرهنگی به دور است.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: