۰

رباتی که با الکتریسیته علف‌های هرز را نابود می‌کند

صاحبان باغ و باغچه همیشه با مشکل علف‌های هرز دست و پنجه نرم می‌کنند. اما این مشکل برای کشاورزان در مقیاس وسیع‌تر به چالشی بزرگ هنگام برداشت محصول تبدیل می‌شود.
کد خبر: ۲۰۷۱۵۵
۱۶:۱۳ - ۱۹ آذر ۱۳۹۸

به گزارش «شیعه نیوز»، یک شرکت انگلیسی رباتی ساخته که علف‌های هرز را در مزرعه شناسایی می‌کند و با پالسی از الکتریسیته آن‌ها را از ریشه نابود می‌کند. قرار است این سیستم ۲۰۲۰ میلادی آزمایش شود.

به نقل از نیواطلس، صاحبان باغ و باغچه همیشه با مشکل علف‌های هرز دست و پنجه نرم می‌کنند. اما این مشکل برای کشاورزان در مقیاس وسیع‌تر به چالشی بزرگ هنگام برداشت محصول تبدیل می‌شود.

در همین راستا قرار است سال آینده یک ربات جدید آزمایش شود که می‌تواند گیاهان ناخواسته و علف‌های هرز را ردیابی کند و با پالس الکتریسته نابود کند.

استارت آپ انگلیسی Small Robot Company این ربات را ساخته است. این شرکت سال گذشته سه ربات مخصوص خدمات نگهداری کشاورزی ابداع کرد که تام، دیک و هری نام داشتند. این ربات‌ها برای اتوماسیون برخی فعالیت‌های کشاورزی وهمچنین کاهش هزینه‌ها ساخته شده بودند.

تام یک ربات ردیابی علف‌های هرز است که مساحت ۲۰ هکتار را پوشش می‌دهد و روزانه با استفاده از سیستم ناوبری و دوربین‌های نصب شده منطقه مذکور را بررسی می‌کند. دوربین‌های این ربات با وضوح میلی متری علف‌های هرز را شناسایی می‌کنند.

ربات هری مجهز به یک مته است و طوری طراحی شده تا دانه گیاهان را با دقت بالایی بکارد و همچنین این ربات می‌تواند مکان کشت انواع گیاهان را ثبت کند تا نقشه‌ای دقیق از آن فراهم کند.

اکنون این شرکت اطلاعاتی از ربات دیک منتشر کرده است. این ربات به طور تجاری عرضه می‌شود و مجهز به فناوری از بین بردن علف‌های هرز است که استارت آپ Rootwave آن را ابداع کرده است. این ربات با استفاده از الکتریسیته علف‌های هرز را از داخل یعنی از ریشه می‌سوزاند.

منفعت اصلی این شیوه کشتن علف‌های هرز آن است که دیگر نیازی به مواد شیمیایی نیست و همچنین از کیفیت خاک و تنوع زیستی آن برای نسل آینده محافظت می‌شود.

شرکت تولید کننده ربات‌ها در نظر دارد با کمک ربات تام نقشه‌ای از محصول کشاورزی تهیه و علف‌های هرز را شناسایی کند. در مرحله بعد ربات دیک برای خنثی کردن تهدید علف‌های هرز ارسال می‌شود و با استفاده از سیستم‌های ناوبری خودکار و اطلاعات ربات تام، هدف‌های خود را نابود می‌کند.

قرار است ربات‌های علف کش در ۲۰۲۰ میلادی در ۲۰ مزرعه انگلیس آزمایش شوند. شرکت سازنده امیدوار است سرویس‌های خود را در ۲۰۲۱ میلادی به طور تجاری عرضه کند.

منبع: MEHR NEWS
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: