۰

بررسی جدیدترین توطئه‌های اطلاعاتی عربستان در یمن

ائتلاف متجاوز عربستان ضد یمن از آغاز تجاوزات خود در این کشور اهداف و طمع‌ورزی های مختلفی در یمن داشت که برای تحقق آنها در سه خط موازی عمل می‌کرد.
کد خبر: ۲۰۶۰۶۴
۱۰:۴۷ - ۱۳ آذر ۱۳۹۸

به گزارش «شیعه نیوز»، اخیرا فصل جدیدی از سلسله تجاوزات ائتلاف متجاوز سعودی- آمریکایی ضد یمن افشا شده است. سرویس‌های اطلاعاتی یمن از خنثی کردن نقشه‌های خطرناکی که سرویس‌های اطلاعاتی کشورهای متجاوز به منظور هدف گرفتن جبهه داخلی یمن و بی ثبات کردن امنیت و برهم‌زدن آرامش و ایجاد هرج و مرج در این کشور طراحی کرده بودند٬ خبر دادند. روند شکست برنامه‌های ائتلاف متجاوز عربستان ضد یمن در ابتدا با کشف دو هسته وابسته به این ائتلاف و دستگیری تعدادی از عناصر آن آغاز شد.

این اتفاق نشان می دهد که بدون هیچ تردیدی کشورهای متجاوز ضد یمن هرگز فریبکاری‌ها و طراحی نقشه‌های جنایتکارانه ضد ملت یمن و امنیت و ثبات این کشور را متوقف نمی کنند؛ به‌ویژه که در خلال پنج سال تجاوز در این کشور٬ در رسیدن به اهداف و طمع‌ورزی‌هایشان از یمن و سیطره بر این کشور ناکام بوده‌اند.

ائتلاف متجاوز سعودی ضد یمن در این سالهای جنگ در سه خط موازی ضد این کشور عمل می‌کرد که البته با همه این وجود ناکام ماند:

-خط نظامی٬ کشورهای متجاوز ضد یمن اقدام به تشکیل یک ائتلاف گسترده کرده و مزدورانی از سراسر جهان را به سمت خود جذب کردند. این ائتلاف میلیون‌ها دلار برای تهیه سلاح از آمریکا و اروپا هزینه کرد؛ سلاح هایی که در قتل و جنایت و تجاوز ضد ملت یمن در منازل و مزارع و مدارس و بازارها و مراسم‌ عزا و عروسی این مردم استفاده شد٬ بدون اینکه چیزی جز ننگ و بی‌آبرویی عاید متجاوزان و نیروهای نظامی‌ آنها از این جنگ شود.
در این سالها انواع هواپیماهای مدرن این ائتلاف متجاوز در یمن ساقط شد که آخرین آنها بالگرد آپاچی عربستان بود که از مدرن ترین سلاح‌های ارتش آمریکا محسوب می‌شود.

-خط دوم٬ وحشتناک ترین و رسواکننده ترین جنایت‌ها یعنی محاصره اقتصادی و گرسنگی مردم یمن بوده که طبق گزارش‌های سازمان‌ملل و سازمان‌های بین‌المللی٬ بدترین فاجعه ممکن در همه جهان است؛ اما این طرح متجاوزان ضد یمن نیز نتوانست ملت این کشور را وادار به تسلیم در برابر نقشه‌های عربستان کند.

-خط سوم که کم‌اهمیت هم نیست٬ پرونده امنیتی است که عربستان از ابتدای جنگ از خلال هسته‌های مختلفی که به منظور شناسایی مواضع ارتش و کمیته‌های مردمی یمن از آنها استفاده می‌کرد٬ در تلاش برای مورد هدف قرار دادن امنیت جبهه داخلی یمن بود.

بارزترین اهداف امنیتی جبهه داخلی یمن همان کاری بود که علی عبدالله صالح رئیس جمهور سابق این کشور انجام داد. وی اعلام کودتا و پیوستن به متجاوزان کرده و مردم را به ایجاد هرج‌ومرج در صنعا و سایر استان‌های یمن و نیز مقابله با نیروهای امنیتی کشورمی‌کرد که این طرح با همبستگی جامعه و ملت یمن و نیز هوشیاری سرویس‌های امنیتی خنثی شد و آنها متوجه خطرات ناشی از برنامه‌های فتنه‌انگیزانه در راستای خدمت به کشورهای متجاوز شدند.

با توجه اتفاقاتی که در برخی کشورهای منطقه درحال جریان است و سوء استفاده از نیازهای ملت یمن و رنج‌هایی که نتیجه محاصره اقتصادی و ظالمانه ائتلاف مجاوز عربستان ضد این کشور است؛ شاید دشمن لحظه‌ای گمان کرده که می تواند تحرکات فتنه‌آمیز در برخی کشورها را که با پوشش مطالبات مردمی انجام می شود، به یمن نیز منتقل کرده و به این ترتیب در جبهه داخلی این کشور شکاف و رخنه ایجاد کند؛ هدفی که سالهاست از رسیدن به آن عاجز مانده است.
محاسبات غلط ائتلاف متجاوزعربستان ضد یمن و فرماندهان آنها مبنی بر عدم درک و درایت مردم یمن موجب شد تا وارد جنگی شود که به خیال خودش چند روز و یا حداکثر چند هفته ادامه می‌یافت. اما صبر و استقامت مردم یمن در طی پنج سال جنگ موجب شد تا همه محاسبات دشمن در برابر بیداری ملت یمن و هوشیاری سرویس‌های امنیتی این کشور تبدیل به سراب شود.

وزارت کشور یمن در اول دسامبر جاری اعلام کرد که سرویس‌های امنیتی ویژه پس از شناسایی دقیق و پیگیری‌های مستمر توانستند نقشه‌های خطرناک سرویس‌های اطلاعاتی دشمن را در این کشور شناسایی کنند.
در بیانیه وزارت داخلی یمن آمده است که سرویس‌های اطلاعاتی دشمن در تلاش برای نفوذ به جبهه داخلی یمن به منظور برهم زدن صلح و ثبات امنیتی کشور بودند.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: