۰

نامه شیوخ عشایر نجف به مقتدا صدر

هیئتی از شیوخ عشایر نجف روز، ۱۱ آذرماه، در نامه‌ای به مقتدی صدر، رهبر جریان صدر عراق خواستار اقدام وی برای پایان دادن به خشونت‌ها در این شهر شد.
کد خبر: ۲۰۵۹۰۴
۱۲:۴۳ - ۱۲ آذر ۱۳۹۸

به گزارش «شیعه نیوز»، هیئتی از شیوخ عشایر نجف، با حضور در دفتر مقتدی صدر، نامه‌ای درباره اوضاع جاری نجف، به دفتر وی تسلیم کرده و از او خواستند تا با ارائه طرحی به ریخته‌شدن خون بی‌گناهان در این استان پایان دهد.

پنجشنبه گذشته (۷ آذرماه) نیز شماری از فرماندهان دستگاه‌های امنیتی و نظامی استان‌های مرکزی و جنوبی عراق در نامه‌ای فوری به مقتدی صدر، از وی خواستند تا معترضان هوادار خود را از میدان اعتراض‌ها خارج کند.

شهر نجف شامگاه یکشنبه بار دیگر شاهد درگیری میان معترضان و نیروهای امنیتی بود و افراد خشونت‌طلب و آشوب‌گر بار دیگر ساختمان کنسولگری ایران در نجف را به آتش کشیدند.

رد پای عوامل خارجی

در همین راستا، شورای استانی نجف اشرف از برنامه‌های خارجی افراد نفوذی برای آتش زدن کنسولگری ایران در این شهر خبر داد و اعلام کرد: یک گروه منحرف که اجراکننده توطئه‌های خارجی هستند، برای تخریب این استان و ویرانی اموال عمومی تلاش می‌کنند.

«زهیر الجبوری»، عضو این شورا در این باره گفت: تکرار آتش زدن ساختمان کنسولگری ایران در نجف، در چارچوب همین برنامه‌های خارجی قرار می‌گیرد که با هدف انزوای خارجی عراق صورت می‌گیرد.

نامه شیوخ عشایر نجف به مقتدا صدر/ رد پای عوامل خارجی در حمله به کنسولگری ایران

دلیل حمله به مرقد شهید حکیم

از سوی دیگر، کمیسیون حقوق بشر عراق، عقب‌نشینی نیروهای امنیتی را دلیل حمله به مرقد شهید محراب آیت‌الله سید محمد باقر حکیم در شهر نجف اشرف دانست.

فاضل الغراوی، عضو کمیسیون حقوق بشر عراق در بیانیه‌ای از نیروهای امنیتی شهر نجف خواست که به وظایف قانونی خود در حفظ امنیت، حمایت از تظاهرات‌کنندگان مسالمت‌جو و منع حمله به اموال دولتی و خصوصی و مراقد دینی و علما عمل کنند.

سلسله تظاهرات و تجمعاتی که از اوایل اکتبر گذشته با مطالبات عمدتا معیشتی در شهرهای مرکزی و جنوبی عراق شروع شده، طی دو ماه اخیر به خشونت کشیده شده است، این در حالی است که مقامات و برخی تحلیلگران این کشور اعتقاد دارند که عوامل نفوذی و وابسته به دستگاه‌های اطلاعاتی بیگانه در به خشونت کشیده شدن این تظاهرات دخیل هستند.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: