۰

وکلای مسلمان انگلستان به بررسی تغییرات درسی پرداختند

جمعی از وکلای مسلمان، در انگلستان، جلسه ای پیرامون تغییرات درسی اخیر در آموزش و پرورش تشکیل دادند. این درحالی است که بسیاری والدین مسلمان به افزوده شدن مبحث همجنس گرایی به کتب درسی کودکانشان اعتراض دارند.
کد خبر: ۲۰۴۳۷۰
۰۹:۳۳ - ۰۳ آذر ۱۳۹۸

به گزارش «شیعه نیوز»، از جمله یکی از بحث برنگیزترین مباحث در سیستم آموزشی امروز انگلستان تغییرات ایجاد شده در برنامه آموزشی پیرامون مباحث جنسی و تبلیغ شیوه زندگی همجنس گرایی است که بسیاری اعضای جامعه اسلامی و والدین مسلمان نسبت به آن اعتراض نشان داده اند.

در ماه های اخیر ، این منجر به اعتراض شماری از جوامع شد که عقیده متفاوتی ابراز داشتند و می خواستند فرزندانشان را از پیام های تبلیغات خاصی در این سیستم آموزشی محافظت کنند.

در همین راستان انجمن وکلای مسلمان و انجمن وکلا و حقوقدانان یهود سمینار مشترکی را روز چهارشنبه 20 نوامبر با عنوان «آموزش مذهبی و نگرش دادگاه های خانواده» در موسسه حقوقی بیتس ول در لندن برگزار کردند. سارا آنتیکونی ، یک وکیل پارتنر از موسسه وکالت چارلز راسل ، سخنران اصلی این رویداد بود.

این وکیل مسلمان درباره دیدگاه های فرهنگی مذهبی مسلمانان و یهودیان که سبب واکنش های والدین به چنین برنامه های آموزشی پیش روی فرزندان شان می شود به بحث پرداخت.

وی گفت: وقتی دین شما مسئله ای را حرام می داند اما آن مسئله در کشور آزاد و رایج است، شما به عنوان والدین مجبورید برای کودکتان توضیح دهید. آموختن تفاوت ها چیزی است که دائما باید به کودکان مان بگوییم و به یک مبحث هم محدود نمی شود.

این وکیل مسلمان خاطرنشان کرد: برای مثال کودکان من وقتی شاهد خوردن گوشت خوک توسط دیگران هستند، من باید برایشان توضیح دهم که چرا ما نباید گوشت خوک بخوریم.

 

منبع: HAWZAH NEWS
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: