۰

هشدار رئیس پیشین سازمان سیا درباره اتمام ذخیره ارزی عربستان

دیوید پترائوس، رئیس پیشین سازمان سیا از روند رو به کاهش ذخایر ارزی عربستان خبر داد.
کد خبر: ۲۰۳۳۷۸
۱۰:۴۹ - ۲۵ آبان ۱۳۹۸

به گزارش «شیعه نیوز»، دیوید پترائوس، رئیس پیشین سازمان سیا روز جمعه از روند رو به کاهش ذخایر ارزی عربستان خبر داد.

بر این اساس، وی گفت: عربستان و محمد بن سلمان، ولیعهد این کشور به دنبال برنامه چشم انداز ۲۰۳۰ خود است. این در حالی است که این امر نیازمند سرمایه گذاری و پول است.

پترائوس تصریح کرد: ثروت عربستان در حال به پایان رسیدن است و آن‌ها این موضوع را به روشنی می‌دانند. ذخیره ارزی عربستان به کمتر از ۵۰۰ میلیارد دلار رسیده است. آن‌ها همچنین به دلیل کاهش بهای نفت سالانه ۴۰ تا ۶۰ میلیارد دلار کسری بودجه دارند.

رئیس سابق سازمان سیا افزود: ماجراجویی‌های عربستان در خاورمیانه عامل دیگری برای کاهش ذخایر ارزی این کشور است. آن‌ها برای پیشبرد برنامه‌های خود و بخصوص چشم انداز ۲۰۳۰ نیازمند پول هستند و این امر بدون سرمایه گذاری خارجی ممکن نیست.

دونالد ترامپ از زمانی که تنها یک نامزد انتخابات بود بار‌ها در کارزار انتخاباتی خود عربستان را گاو شیرده خوانده بود و وعده داده بود پول خدماتی که به این کشور می‌دهد را خواهد گرفت. پس از پیروزی ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، وی در نخستین سفر خارجی خود به عربستان سفر کرد و نزدیک به ۴۰۰ میلیارد دلار تسلیحات، خدمات و قرارداد‌های نظامی و تجاری با ریاض به امضا رساند که این امر هم در پایان ذخیره ارزی عربستان بی تاثیر نبوده است. با این وجود، به نظر می‌رسد حال گاو شیرده خاورمیانه خوب نیست.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: