۰

رکوردزنی آمریکا در بازداشت کودکان مهاجر در 2019

یک گزارش دولتی که ماه جاری میلادی منتشر شده نشان می‌دهد که ۶۹ هزار و ۵۵۰ کودک مهاجر طی سال گذشته میلادی در بازداشت دولت آمریکا بوده‌اند که به گفته پژوهشگران سازمان ملل، بالاترین میزان کودکان بازداشت شده دور از والدینشان در مقایسه با هر کشور دیگری در جهان است.
کد خبر: ۲۰۲۸۶۵
۱۰:۳۸ - ۲۱ آبان ۱۳۹۸

به گزارش «شیعه نیوز»، بازداشت این میزان بی‌سابقه از کودکان در حالی در آمریکا صورت گرفته است که دولت این کشور آثار جسمی و روانی مخرب آن را برای کودکان تایید کرده است.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، شماری از این کودکان به کشور اصلی خود بازگردانده شده‌اند و شماری دیگر به خانواده‌شان در آمریکا سپرده شده‌اند تا بتوانند به مدرسه بروند و زندگی تازه‌ای را برای خود بسازند. با این حال ۴۰۰۰ تن همچنان در بازداشت دولت هستند و شمار بیشتری هر هفته وارد این بازداشتگاه‌ها می‌شوند.

آمار حدود ۷۰ هزار کودک مهاجری که در سال مالی ۲۰۱۹ توسط دولت آمریکا بازداشت شده‌اند، نسبت به سال ۲۰۱۸ با ۴۲ درصد رشد همراه بوده است.

سیاست‌های سختگیرانه مهاجرتی دولت دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا مدت زمانی را که کودکان در بازداشت می‌گذرانند، افزایش داده و این در حالی است که دولت او آسیب‌های ناشی از بازداشت این کودکان را تایید کرده است.

به گفته مقامات دولتی کشور‌های استرالیا، کانادا و انگلیس، در سال ۲۰۱۳، استرالیا ۲۰۰۰ کودک را طی هجوم دریایی مهاجران بازداشت کرد. در کانادا کودکان مهاجر به عنوان آخرین گزینه از والدینشان جدا می‌شوند و در سال ۲۰۱۸، ۱۵۵ کودک در این کشور بازداشت بوده‌اند. در انگلیس ۴۲ کودک مهاجر در سال ۲۰۱۷ به پناهگاه منتقل شده‌اند.

دولت آمریکا کودکانی را که دور از ولدینشان نگهداری می‌شوند، "کودکان بیگانه بدون همراه" می‌نامد. آمریکا هم‌اکنون با شکایات خانواده‌هایی روبه‌رو است که از دولت این کشور برای آسیب رساندن به کودکانشان شکایت کرده‌اند.

مقامات مهاجرتی آمریکا بیش از ۵۴۰۰ کودک را پیش، طی و پس از اجرای سیاست موسوم به "تحمل صفر" در زمینه مهاجرت‌های غیرقانونی از والدینشان جدا کردند.

منبع: ISNA
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: