۰

خواص حیرت‌انگیز سنگ «آشتی»

سنگ‌ های قیمتی به دلایل فراوانی از جمله مقیاس کوچک و بهای فراوان یکی از مورد توجه‌ترین سوغات گردشگران در سراسر جهان است.
کد خبر: ۲۰۲۷۷۰
۱۳:۵۸ - ۲۰ آبان ۱۳۹۸

به گزارش «شیعه نیوز»، مشهد به عنوان شهر جهانی‌گوهرسنگ‌ها یکی از عمده‌ترین مراکز ارائه و فروش این سنگ‌هاست، از همین رو آشنایی با سنگ‌های قیمتی می‌تواند راهنمای گردشگران برای خرید سوغاتی ارزشمند در پایتخت سنگ‌های قیمتی کشور باشد.

بومیان آمریکایی «کلسیت» را سنگ مقدس سرزمین پدریشان می‌دانند که توسط خدا به آنان پیشکش شده است، آن‌ها معتقدند این سنگ عشق را به ارمغان می‌آورد و نزد آن‌ها به سنگ آشتی شهرت دارد.

سنگ «کلسیت» یکی از فراوان‌ترین و معمول‌ترین کانی‌های موجود در زمین است که در ترکیب بسیاری از سنگ‌ها می‌تواند وجود داشته باشد. این سنگ ترکیب اصلی سنگ‌های کربناتی رسوبی مانند سنگ و گچ است.

این سنگ می‌تواند به صورت کریستال‌های بزرگ مرکب شفاف و بی‌رنگ یا کریستال‌های منشوری در رویش توام با مواد معدنی متفاوت یافت شود. کلسیت انواع زیادی در شکل و رنگ دارد که بخش عمده‌ای از سنگ‌های روی زمین را شامل می‌شود.

سنگ «کلسیت» به دلیل خاصیت انکسار مضاعف نور ورودی به آن سبب می‌شود که سنگی مناسب برای کلاس‌های آموزشی باشد؛ اگر روی یک تکه کاغذ خطی بکشید و تکه‌ای از سنگ «کلسیت» را روی آن خط قرار دهید، وقتی از درون کلسیت به خط نگاه کنید دو خط خواهید دید.

کلسیت به دلیل داشتن شکل‌های کریستالی متنوع مشهور است و تا کنون بیش از ۸۰۰ شکل برای کریستال آن تایید شده است؛ این سنگ بیشتر مواقع به شکل دانه‌های بی‌شکل در سنگ‌های آهکی و مرمر بروز پیدا می‌کند.

البته سنگ «کلسیت» بیشتر مواقع به شکل اسپار دندان سگی، قلبی، برگی، فانتوم و بلور‌های شش وجهی نیز قابل رویت است.

یکی از مهم‌ترین ذخایر این سنگ ایتالیا بوده است، هم‌چنین رنگ‌های صورتی و سبز در آلمان، کامبرلند انگلستان و ایالت متحده بسیار مشهورند البته در ایران انواع و اقسام سنگ کلسیت وجود دارد که حجم زیادی از آن‌ها مصارف مصالح ساختمانی دارند و نمونه‌های باکیفیتی در رنگ‌های زرد، سفید و شیری نیز یافت می‌شود.

این سنگ در رنگ‌های مختلف مانند سفید، آبی، قرمز، سبز، عسلی، نارنجی و صورتی یافت می‌شود که هر کدام در منطقه‌ای خاص یافت می‌شود و خواص متفاوتی دارد. اما به طور کلی «کلسیت» انرژی را افزایش، کار محافظت، پاکسازی، دفع انرژی منفی و تمرکز را انجام می‌دهد که باعث آرامش درونی فرد می‌شود.

گفته شده است «کلسیت آبی» سنگی آرامش‌بخش است که در منطقه مکزیک به وفور یافت می‌شود. به وجود آورنده ثبات است، حس اعتماد در شخص را برمی‌انگیزد و حافظه راتقویت می‌کند، هم‌چنین کلسیت آبی تسهیل کننده دستیابی به خلاقیت‌های ناخودآگاه و خود بیانگری نیز هست.

برخی معتقدند «کلسیت سفید» در تقویت حافظه تاثیر دارد و از آن جا که انرژی بعضی قسمت‌های ویژه بدن را تقویت می‌کند، ماده معدنی ممتازی برای کمک به شفادهی از طریق تصویرسازی و پس خوراند زیستی است، همچنین ارتباط بین ذهن و جسم را تقویت می‌کند.

عده‌ای نیز بر این باورند که «کلسیت قرمز» سنگی نیروبخش است، به اراده فرد ثبات بخشیده و نیروی درونی فرد را افزایش می‌دهد. این سنگ چاکرا‌های اول و هفتم را قدرت می‌بخشد و تسهیل‌کننده بعد معنوی فرد است. این رنگ سنگ نیز در جهت حمایت از سلامتی دستگاه تولید مثل، رشد و چگالی استخوان‌ها نیز تاثیرگذار است.

در مورد رنگ‌های دیگر این سنگ نیز موارد زیادی گفته شده است، از جمله سبز باعث رونق کسب‌وکار می‌شود. رنگ زرد این سنگ باعث می‌شود فرد افکار عقلانی و اطلاعاتش را سازماندهی کند و سطح انرژی عمومی فرد را افزایش می‎دهد، رنگ عسلی این سنگ در تقویت استقامت و نیروی حیات موثر است و رنگ صورتی این سنگ نیز آرامش دهنده و دافع انرژی‌های منفی است و می‌تواند به درمان قلب، تصفیه دستگاه‌های گردش خون، یاری رساندن در تغذیه سلولی و ترمیم بافت‌ها کمک کند.

منبع: ISNA
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: