۰

دفتر توییتر در دوبی مسوول قتل روزنامه نگار سعودی

رزونامه انگلیسی «مترو» فاش کرد که یک روزنامه‌نگار سعودی پس از اقدام دفتر توییتر در دوبی به افشای اطلاعات او برای مقام‌های سعودی زیر بار شکنجه در کشورش کشته شده است.
کد خبر: ۲۰۲۶۰۸
۱۴:۱۰ - ۱۹ آبان ۱۳۹۸

به گزارش «شیعه نیوز»، رزونامه انگلیسی «مترو» فاش کرد که یک روزنامه‌نگار سعودی پس از اقدام دفتر توییتر در دوبی به افشای اطلاعات او برای مقام‌های سعودی زیر بار شکنجه در کشورش کشته شده است.

روزنامه انگلیسی مترو در گزارشی فاش کرد که «ترکی الجاسر»،‌ روزنامه‌نگار سعودی که صاحب حساب کاربری «کشکول» در توئیتر بوده و متخصص انتشار اطلاعاتی درباره نقض حقوق بشر توسط مقام‌های درباری و مسئولان سعودی بوده است، در تاریخ ۱۵ ماه مارس به اتهام اداره حساب کاربری کشکول در این کشور بازداشت شد و سپس به دلیل تحمل شکنجه فراوان در دوران حبس کشته شد.

این روزنامه نوشت که مقام‌های سعودی از طریق دفتر توئیتر در دبی که از حساب فعالان سعودی جاسوسی می‌کند، به اطلاعات شخصی جاسر دست یافته و به او رسیده‌اند.

روزنامه مترو به نقل از منبعی که با روزنامه «الخلیج الجدید»، صحبت کرده بود، نوشت: «سعود القحطانی، مشاور پیشین دربار سعودی فرمانده تیم تجسس الکترونیک است و با دفتر توئیتر در دبی ارتباط دارد.

این روزنامه نوشت که بسیاری از کاربران معتقد هستند توئیتر برای آنها به منظور طرح دیدگاه‌هایشان درباره مقام‌های سعودی ناامن شده است.

فعالان رسانه‌ای با اعلام خبر کشته شدن ترکی الجاسر، مقام‌های سعودی را به قتل او از طریق اطلاعات توئیتری و کشف هویت او متهم کرده و برخی دیگر نیز خواستار شکایت بین‌المللی علیه توئیتر، عربستان و امارات به اتهام جاسوسی و دخالت در قتل جاسر شده‌اند.

منبع: ILNA
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: