۰

آرتروز زانو از چه سنی آغاز می‌شود؟

متخصص ارتوپدی و فلوشیپ جراحی زانو گفت: برخی آسیب‌های ناشی از ورزش یا تصادفات مانند پارگی‌های رباط به تدریج منجر به تخریب مفصل می‌شوند.
کد خبر: ۲۰۲۵۹۶
۱۳:۲۷ - ۱۹ آبان ۱۳۹۸

به گزارش «شیعه نیوز»،حمیدرضا یزدی، متخصص ارتوپدی و فلوشیپ جراحی زانو در آستانه برگزاری ششمین کنگره بین المللی دوسالانه انجمن جراحی زانو، آرتروسکوپی و آسیب‌های ورزشی ایران اظهار کرد: تعویض مفصل زانو راه حلی برای درمان تخریب مفصل زانو است. به این معنا که وقتی مفصل زانو دچار تخریب می‌شود و درجه تخریب درحدی است که با درمان‌های دارویی و سایر جراحی‌ها قابل اصلاح نیست، تعویض مفصل انجام می‌شود.

یزدی ادامه داد: بنابراین هر بیماری یا هر حادثه و مشکلی که منجر به تخریب مفصل زانو شود، می‌تواند در نهایت پزشک را به انجام تعویض مفصل هدایت کند.

این فلوشیپ جراحی زانو در ارتباط با علل تخریب مفصل زانو گفت: تخریب زانو می‌تواند به دنبال افزایش سن و آرتروز زانو ایجاد شود یعنی وقتی به مرور زمان با افزایش سن غضروف مفصل تخریب شده و در اثر آن آرتروز ایجاد می‌شود، مفصل دردناک شده، فرد دچار اختلال حرکتی و تغییر شکل مفصل زانو خواهد شد.

او ادامه داد: در این مرحله اگر بیماری پیشرفت کرده باشد و با دارو درمانی امیدی به بهبودی نباشد، ممکن است مجبور به جراحی تعویض مفصل زانو شویم.

یزدی گفت: از علل دیگر تخریب مفصلی می‌توان به برخی بیماری‌ها همچون بیماری‌های روماتیسمی مانند آرتریت روماتوئید یا همان روماتیسم مفصلی یا سایر بیماری‌های التهابی که ممکن است سبب تخریب مفصل شوند اشاره کرد.

او ادامه داد: همچنین برخی آسیب‌های ناشی از ورزش یا تصادفات مانند پارگی‌های رباط یا مینیسک یا آسیب‌های غضروفی به تدریج منجر به تخریب مفصل می‌شوند و در نهایت ممکن است که جراحی تعویض زانو را برای بیمار الزامی کند. این تخریب مفصلی در اثر عوامل مختلفی ممکن است ایجاد شود، ولی شایع‌ترین علت تعویض مفصل در کشور ما به واسطه ایجاد آرتروز ناشی از افزایش سن در افراد میانسال به بالا است.

این متخصص ارتوپدی گفت: در زنان معمولا در سن ۴۵ تا ۵۰ سالگی و در مردان سن ۵۵ تا ۶۰ سال آرتروز زانو شروع می‌شود که نسبت به شرایط و شدت بیماری درمان‌های مختلفی برای آن‌ها درنظرگرفته می‌شود.پاسخ به سوالات پزشکی را اینجا بخوانید
یزدی تصریح کرد: از جمله محور‌های این کنگره دستیابی به افق‌های نوین در جراحی زانو، آرتروسکوپی و آسیب‌های ورزشی، آشنایی فعالان عرصه طب ورزش با جراحان ارتوپد، گسترش دانش جراحان ارتوپدی، افزایش مهارت متخصصان در جراحی‌های زانو، آرتروسکوپی مفاصل و تمام موارد آسیب‌های ورزشی، معرفی جدیدترین و مناسب‌ترین تکنیک‌ها از نظر نحوه تشخیص، درمان و ابزار‌های جدید در جراحی‌های پزشکی ورزشی در کشور، ارائه توانمندی متخصصین کشور در زمینه درمان بیماران منطقه خاورمیانه و. است.

ششمین کنگره بین المللی دوسالانه انجمن جراحی زانو، آرتروسکوپی و آسیب‌های ورزشی ایران در تاریخ ۲۲ تا ۲۵ بهمن توسط انجمن جراحی زانو، آرتروسکوپی و آسیب‌های ورزشی ایران در شهر جزیره کیش (مرکز همایش‌های بین المللی کیش) برگزار می‌شود.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: