۰

تاکید دیده بان اسلام هراسی بر تبعیض ضد زنان محجبه فرانسه

دیده بان اسلام هراسی در گزارشی اعلام کرد که ۶۰ درصد از زنان محجبه یکبار در زندگی شان مورد تبعیض قرار گرفتند.
کد خبر: ۲۰۲۵۵۵
۱۱:۴۷ - ۱۹ آبان ۱۳۹۸

به گزارش «شیعه نیوز»، دیده بان اسلام هراسی وابسته به دارالفتوای مصر گزارش داد: نتایج نظرسنجی موسسه تحقیقات افکار عمومی فرانسه (IFOP) حاکی از آن است که 60 درصد از زنان محجبه در فرانسه یکبار در زندگی شان مورد تبعیض قرار گرفتند و 42 درصد از مسلمانان در فرانسه دستکم یکبار در زندگی هایشان به دلیل مسلمان بودن مورد تبعیض قرار گرفتند.

این دیده بان اعلام کرد: مسلمانان در برخی از شرایط مورد بیشترین تبعیض واقع شدند. 17 درصد از مسلمانان به ویژه زنان محجبه هنگام جستجوی کار ، 14 درصد هنگام اجاره خانه و 13 درصد در ایست بازرسی پلیس.

در این گزارش آمده است: این نظرسنجی نشان می دهد که از هر چهار مسلمان ، یک نفر مورد تبعیض و اهانت و نژادپرستی قرار گرفته است. به طوری که 24 درصد از مسلمانان مورد اهانت لفظی به دلیل مسلمان بودن شان قرار گرفتند، اما در مقایسه با غیرمسلمانان تنها 9 درصد از آنها اهانت لفظی شده است. همچنین هفت درصد از مسلمان مورد حمله بدنی و آزار و اذیت جسمی قرارگرفتند.

این دیده بان اعلام کرد: این نظرسنجی از 26 آگوست تا 18 سپتامبر 2019 میلادی از یکهزار و هفت نفر از مسلمانان بالای 15 سال از طریق تلفن انجام گرفته است.

دیده بان اسلام هراسی گزارش داد که نتایج این نظرسنجی مطابق با با شاخص اسلام هراسی سالیانه است که نخستین دوره آن در پنجمین همایش جهانی دبیرخانه هیئت های فتوا در جهان راه اندازی شد. این دوره در 15 و 16 اکتبر گذشته برگزار شد. زنان محجبه بیشترین گروهی هستند که مورد تبعیض و اهانت های لفظی قرار گرفتند.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: