۰

رشد اسلام هراسی در آلمان شرقی

دولت آلمان در گزارش سالیانه خود اعلام کرد: رشد اسلام هراسی در آلمان شرقی تهدید جدی برای امنیت ملی آلمان به شمار می آید.
کد خبر: ۲۰۲۴۴۳
۱۳:۵۴ - ۱۸ آبان ۱۳۹۸

به گزارش «شیعه نیوز»، درحالی آلمان سی امین سالروز فروپاشی دیوار برلین را این هفته جشن می گیرد که تنفر و انزجار طلبی از اسلام در آلمان شرقی کمونیست سابق افزایش یافته است و این مسئله خطری برای امنیت ملی آلمان به شمار می آید.

دولت آلمان در گزارش سالیانه خود درباره «وضعیت وحدت آلمان» اعلام کرد: پس از دهه از فروپاشی دیوار آلمان، مقامات آلمان با ظهور ایدئولوژی راستگرایان تندرو در بخش شرقی این کشور دست و پنجه نرم می کنند.

دولت آلمان در گزارش خود نسبت به تنفر از مسلمانان و مهاجران در آلمان شرقی هشدار دارد و آن را خطر برای انسجام و اتحاد اجتماعی دانست.

در این گزارش آمده است که حملات مکرر ضد مراکز پناهندگان و مراکز اسلامی در آلمان شرقی گواه بر این واقعیت است که اقدامات خشونت بار که به بیگانه هراسی منجر می شود، تهدید جدی برای امنیت ملی آلمان است.

براساس مطالعات جدید درباره دمکراسی و مدارای دینی، نزدیک به نیمی از آلمان درباره اسلام نگران هستند.

«یاسمین المنور» کارشناس دینی موسسه «Bertelsmann Stiftung)» دراین باره گفت: این نگرانی نسبت به اسلام باعث می شود که گروههای راستگرای تندرو از این مسئله برای اهداف ضد اسلامی خود بهره برداری کنند.

آلمان با جمعیت بیش از 81 میلیون نفر، دومین موطن مسلمانان در اروپای غربی پس از فرانسه است، به طوری که نزدیک به چهارمیلیون و 700 هزار مسلمان در این کشور زندگی می کنند.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: