۰

نخستین سناتور زن مسلمان از ایالت ویرجینا انتخاب شد

یک زن مسلمان برای نخستین بار توانست در انتخابات سنا در ایالت ویرجینیا پیروز شود و به مجلس سنا راه یابد.
کد خبر: ۲۰۲۲۱۳
۰۹:۲۳ - ۱۶ آبان ۱۳۹۸

به گزارش «شیعه نیوز»، «غزاله هاشمی» نامزد مسلمان دمکرات توانست در رقابت انتخابات سنای منطقه 10 ویرجینیای آمریکا بر رقیب جمهوریخواه خود «گلن استورتوانت» پیروز شود تا نخستین زن مسلمان از ایالت ویرجینیا باشد که به مجلس سنا راه می یابد.

غزاله هاشمی، هندی تبار مقیم آمریکا به عنوان استاد دانشگاه در دانشکده ویرجینیا فعالیت می کند. وی در سال 2019 میلادی، نخستین کمپین خود را برای رقابت در انتخابات سنا به راه انداخت. تبلیغات انتخاباتی گسترده اش بر مسایلی مانند آموزش و مبارزه با خشونت تمرکز داشت.

وی در رقابت انتخاباتی خود به شدت به استورتورانت به دلیل مخالفتش با گسترش نظارت بهداشتی بر فقیران حمله کرد. تاجایی که استورتورانت تلاش کرد تا از حزب جمهوریخواه کناره گیری کند و به طور مستقل در این رقابت شرکت کند. زیرا میزان محبوبیت «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا در این ایالت کاهش یافته است.

هاشمی در صفحه توئیتر خود نوشت: امروز ما پیام می دهیم که وضعیت کنونی قابل قبول نیست، از همه شما برای حمایتتان تشکر می کنم که در پیروزی در این رقابت کمک کردید. برای من افتخاری است که بخشی از تغییرات در ویرجینیا باشم."

گفتنی است، انتخابات مجلس نمایندگان و سنا در ایالت ویرجینیا ، روز سه شنبه(14 آبان 1398) برگزار شد؛ دمکرات ها توانستند بیشتر کرسی های مجلس نمایندگان و سنا در این ایالت را به دست آوردند تا به 20 سال حضور جمهوریخواهان این ایالت پایان دهند.

منبع: SHABESTAN
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: