۰

مراسم عزاداری شهادت امام حسن عسکری(ع) در هلند

مسلمانان هلند مراسم سوگواری را به مناسبت شهادت امام حسن عسکری(علیه السلام) برگزار می کنند.
کد خبر: ۲۰۱۷۸۱
۱۵:۴۹ - ۱۲ آبان ۱۳۹۸

به گزارش «شیعه نیوز»، به مناسبت شهادت امام حسن عسکری (علیه السلام)، کمیته جشن ها و مناسبت های دینی با همکاری کمیته بانوان در موسسه فرهنگی الکوثر مراسم سوگواری و عزاداری را به همین مناسبت با حضور دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت در لاهه هلند برگزار خواهد کرد.

این مراسم سوگواری ساعت 18 روز شنبه( 18 آبان 1398 مطابق با 9 نوامبر 2019 میلادی) در ساختمان موسسه الکوثر برگزار می شود.

شیخ «ابوعمار الکعبی» در این مراسم درباره شخصیت و محاسن و ویژگی ها و سیره زندگی امام حسن عسکری(علیه السلام) سخنرانی می کند و سید«فاضل البحرانی» در منقبت و رثای این امام همام به مرثیه سرایی اقدام می کند.

 

امام «حسن عسکری» علیه السلام، یازدهمین امام شیعیان پس از شهادت پدرش امام «هادی» (ع) در سن ۲۲ سالگی به امامت رسید. این امامت از سال 254 تا سال 260 ادامه داشت. ایشان و پدرشان امامین عسکریین نامیده می‌شوند، زیرا به دستور متوکل عباسی پدرش امام هادی (ع) از مدینه به سامرا منتقل شد و در آنجا مجبور به زندگی بودند، در واقع این شهر یک اردوگاه نظامی بود؛ به همین علت لقب عسکریین به آنها داده شد. ایشان بیشتر عمر خود را در حبس خانگی گذراند، به ویژه که مشهور بود که ایشان صاحب فرزندی خواهند شد که منجی آخر الزمان خواهد بود. امام حسن عسگری(ع) به علت محدودیت های اعمال شده نمی توانست با شیعیان ارتباط آزادانه داشته باشد و تنها خواص با ایشان ارتباط داشتند. امام حسن عسگری(ع) به دستور معتمد خلیفه عباسی مسموم شد و به شهادت رسید. ایشان در کنار قبر پدر بزرگوارشان در سامرا به خاک سپرده شدند.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: